Pojmy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Parazitování na pověsti
Parazitováním je zneužití pověsti závodu, výrobku nebo služby jiného soutěžitele umožňující získat pro výsledky vlastního nebo cizího podnikání prospěch, jehož by soutěžitel jinak nedosáhl.
Podplácení – pro účely občanského práva
Podplácením ve smyslu tohoto zákona je jednání, jímž:
soutěžitel osobě, která je:
členem statutárního nebo jiného orgánu jiného soutěžitele nebo
v pracovním poměru k jinému soutěžiteli,
přímo nebo nepřímo nabídne, slíbí či poskytne jakýkoliv prospěch za tím účelem, aby jejím nekalým postupem docílil na úkor jiných soutěžitelů pro sebe nebo jiného soutěžitele přednost nebo jinou neoprávněnou výhodu v soutěži, anebo
osoba uvedená v písmenu a) přímo či nepřímo žádá,
dá si slíbit nebo
přijme
za stejným účelem jakýkoliv prospěch.
Zlehčování
Zlehčováním je jednání, jímž soutěžitel uvede nebo rozšiřuje o poměrech, výkonech nebo výrobku jiného soutěžitele nepravdivý údaj způsobilý tomuto soutěžiteli přivodit újmu.
Zlehčováním je i uvedení a rozšiřování pravdivého údaje o poměrech, výkonech nebo výrobku jiného soutěžitele, pokud jsou způsobilé tomuto soutěžiteli přivodit újmu. Nekalou soutěží však není, byl-li soutěžitel k takovému jednání okolnostmi donucen (oprávněná obrana).
Porušení obchodního tajemství
Porušením obchodního tajemství je jednání, jímž jednající jiné osobě neoprávněně:
sdělí
zpřístupní
pro sebe nebo pro jiného využije
obchodní tajemství, které může být využito v soutěži a o němž se dověděl:
a) tím, že mu tajemství bylo svěřeno nebo jinak se stalo přístupným na základě jeho:
- pracovního poměru k soutěžiteli nebo
- na základě jiného vztahu k němu
- popřípadě v rámci výkonu funkce, k níž byl soudem nebo jiným orgánem povolán, nebo
b) vlastním nebo cizím jednáním příčícím se zákonu.
Dotěrné obtěžování
= je sdělování údajů:
o soutěžiteli
zboží nebo službách
nabídka zboží nebo služeb s využitím
telefonu,
faxového přístroje,
elektronické pošty nebo
podobných prostředků,
ačkoli si takovou činnost příjemce zjevně nepřeje,
= nebo sdělování reklamy,
při kterém její původce utají nebo zastře údaje, podle nichž ho lze zjistit,
a neuvede, kde příjemce může bez zvláštních nákladů přikázat ukončení reklamy.
Rozesílá-li se reklama na elektronickou adresu, kterou podnikatel získal v souvislosti s prodejem zboží nebo poskytnutím služby, nejde o dotěrné obtěžování, pokud podnikatel tuto adresu používá k přímé reklamě pro vlastní zboží nebo služby a druhá strana reklamu nezakázala, ačkoli ji podnikatel při získání adresy i při každém jejím použití k reklamě zřetelně upozornil na právo přikázat bez zvláštních nákladů ukončení reklamy.