Pojmy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
ceny nebo způsobu jejího určení,
podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje, a
povahy, vlastností a práv zadavatele reklamy,
jako jsou zejména jeho totožnost, majetek, odborná způsobilost,
jeho práva duševního vlastnictví nebo jeho vyznamenání a pocty.
Klamavé označení zboží nebo služby
Klamavé označení zboží nebo služby je takové označení, které je způsobilé vyvolat v hospodářském styku mylnou domněnku, že jím označené zboží nebo služba:
pocházejí z určité oblasti či místa nebo od určitého výrobce
vykazují zvláštní charakteristický znak nebo zvláštní jakost.
Nerozhodné je, zda označení bylo uvedeno bezprostředně na zboží, na obalu, obchodní písemnosti nebo jinde.
Rovněž je nerozhodné, zda ke klamavému označení došlo přímo nebo nepřímo a jakým prostředkem se tak stalo.
Klamavost působí i údaj všeobecně vžitý v hospodářském styku k označení druhu nebo jakosti, je-li k němu připojen dodatek způsobilý klamat, zejména s použitím výrazu „pravý“, „skutečný“ nebo „původní“.
Společné ustanovení o klamavé reklamě a klamavém označení zboží nebo služby
Způsobilost oklamat může mít i údaj sám o sobě správný, může-li uvést v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl učiněn.
Při posouzení klamavosti se přihlédne rovněž k dodatkům, zejména k použití výrazů jako „druh“, „typ“, „způsob“, jakož i k výpustkám, zkratkám a celkové vnější úpravě.
Srovnávací reklama
Srovnávací reklama přímo nebo nepřímo označuje jiného soutěžitele nebo jeho zboží či službu.
Srovnávací reklama je přípustná, pokud se srovnání týče
není-li klamavá
srovnává-li jen zboží a službu uspokojující stejnou potřebu nebo určené ke stejnému účelu
srovnává-li objektivně jednu nebo více podstatných, důležitých, ověřitelných a příznačných vlastností zboží nebo služeb včetně ceny
srovnává-li zboží s označením původu pouze se zbožím stejného označení
nezlehčuje-li soutěžitele, jeho postavení, jeho činnost nebo její výsledky nebo jejich označení ani z nich nekalým způsobem netěží
nenabízí-li zboží nebo službu jako napodobení či reprodukci zboží nebo služby označovaných ochrannou známkou soutěžitele nebo jeho názvem