Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




McKINSEY AND COMPANY - vypracovane otazky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (16.32 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Dále by se české školství mělo zaměřit na stanovení určitých standardů ve vzdělávání určitých věkových skupin. Ve studii se můžeme dočíst, že by se mělo definovat, co mají studenti v určitém věku zvládnout či co by měli znát. V následujících letech by mělo dojít k testování i nižších ročníků základních škol (např. 3. třídy), kde bychom měli zjistit plnění těchto standardů.

Studie tvrdí, že snahy zlepšit školství v České republice za posledních 20 let nezabránily zhoršování výsledků našeho vzdělávání.

Naše země by se také mohla inspirovat zkušenostmi ze zahraničí. Např. v Singapuru, Anglii či Bostonu zaznamenali velké zlepšení vzdělávání během posledních čtyřech let. Dosáhli toho tím, že pozornost soustředili vždy na jeden předmět a zavedli projektové organizace s množstvím kvalitních profesorů.

  1. Jaké jsou navrhované změny z hlediska kvality výuky ve třídě pro stávající učitele?

Jak už jsem zmínila v předcházející otázce, učitelé by měli mít více příležitostí k rozvoji svých schopností prostřednictvím profesní spolupráce a sdílení nejlepší praxe (školení, týdenní plánování výuky, dlouhodobá spolupráce s mentory.

Také je nesmírně nutné zvýšit kvalitu nových učitelů např. alternativními programy pro nábor kvalitních vysokoškolských absolventů a odborníků z praxe. Pro nastávající učitele se také musí zatraktivnit učitelství jako profese a také zvýšit podíl praktické přípravy na pedagogických fakultách a Středních pedagogických školách.

Musíme také zaměřit pozornost na stávající učitele a pomoci jim vzájemně spolupracovat a dělit se o příklady nejlepší praxe a řídit své výsledky.

  1. Co mě v této veřejně prospěšné studii nejvíce překvapilo, zaujalo?

Na této studii mě nejvíce zaujalo to, že se zde popsuje nezájem o pedagogické fakulty a Střední pedagogické školy, protože být pedagogem již v dnešní době není atraktivní. Popisuje se zde, že neatraktivita této profese je způsobena tím, že plat českých učitelů je nižší než u většiny jiných profesí v ČR a o 25 % nižší než průměrný nástupní plat učitele v EU.

Učitelé také v rozhovorech často zmiňují nedostatek respektu a nízkého společenského postavení. To je také další negativum učitelské profese. Já osobně si ale myslím, že kvalitní učitel si dokáže sjednat autoritu a respekt v každé třídě či skupině dětí. Co se týče rodičů, to už se jedná trochu o něco jiného. U rodičů musíte potvrdit to, že o jejich dítě máte zájem a že vám není lhostejné. Tam se ta úcta a respekt získává o trochu obtížněji.

Studie tvrdí, že nové pedagogické pracovníky lze hledat i jinde, než na pedagogických fakultách a SPgŠ. Cílem není získat jen talentované uchazeče, ale transformovat učitelství na lepší a zajímavější povolání.

Témata, do kterých materiál patří