Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




12

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (61.92 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Druhy učení

  1. učení podmiňováním

  • opsal I. P. Pavlov na základě svých pokusů se psy

  • Příkladem tohoto učení může být i případ dítěte, které si opakování a zkoušení ve škole spojilo s nepříjemným zážitkem

  • Před zkouškou pak bylo velice nervózní, potily se mu dlaně, bylo mu nevolno apod.

  • Takové emoce pak hodně ovlivní výkon.

  1. učení pokusem a omylem

    • podstatou tohoto typu učení jsou náhodné pokusy, které buď vedou nebo nevedou k úspěchu. Následně je fixován pouze úspěšný pokus.

    • Tento typ učení se hojně využívá např. při řešení hlavolamů nebo hledání cesty v bludišti.

  2. učení senzomotorické – smyslově pohybové

  • Do tohoto učení patří všechny druhy práce, hra na hudební nástroj, sportovní činnosti …

  • Tímto smyslově pohybovým učením se učíme chodit, psát, malovat, jezdit na kole.

  • Toto učení je důležité pro předškolní věk.

  • Dítě si jím osvojí všechny dovednosti. Naučí se oblékat, zavazovat si tkaničky, stříhat, stavět stavebnice…

  1. učení verbální

  • Tímto typem učení se dítě učí zvládat slova a vhodně je používat

  • Nedostatky v řeči zpomalují myšlení a znesnadňují navazování sociálních kontaktů.

  1. Učení pojmové

  2. Učení vzhledem

Zapomínání

-nejvíce zapomínáme po 20 minutách

- faktory ovlivňující zapomínání

-patří mezi ně proces učení, paměť a její poruchy, či například spánek, v rámci, kterého dochází k třídění informací a má tedy i vliv na procesy zapamatování a zapomínání.

Procesy volní

=patří mezi procesy motivační ,jde zde o záměrné, cílevědomé úsilí směřující k dosažení vědomě vytčeného cíle

  • Pro volní procesy je důležitý motiv nebo vlastní zájem.

  • Člověk musí vědět co chce dělat, jak to chce získat, proč to chce získat. Pokud si toto všechno uvědomuje udělá to. Mělo by to člověku přinést radost či uspokojení.

Procesy motivační

Motivace=souhrn činitelů, aspektů, které jedince podněcují, podporují, aktivizují, dodávají mu energii = motivují ho k určité činnosti či chování anebo naopak tuto aktivitu tlumí (trest za překročení urč. zákonu)

  • u různých lidí složitá a odlišná

  • mezi motivační síly = motivy patří:

  1. potřeby

  2. zájmy, záliby

  3. návyky

  4. perspektivy, cíle

  5. hodnoty, postoje

  6. city, citové vztahy

druhy motivace :

  • vůle=– chtění, záměr, úmysl, snaha o dosažení nějakého cíle, zájem na jeho dosažení, výsledek rozhodování, svoboda rozhodování

  • impulzivní chování =jednání bez předchozí racionální a volní rozvahy, činy motivované pouze pudy, osobními potřebami, afekty, emocemi a city, a to převážně podvědomě, instinktivně

  • jednání =cílevědomá činnost nějakého člověka – vědomá činnost ,je výrazem jejich svobody, za niž v důsledku toho nesou také odpovědnost

  • principy stanovení cílů=Stanovení cílů tedy může člověku výrazně pomoci v dosahování lepších výkonů

  • zaměřenost-orientovanost, druh zájmu v určité oblasti

  • zájem =pozornost věnovaná něčemu

  • postoj=je názor nebo připravenost k činu ve vztahu s určitým problémem nebo volbou. Postoje jsou důležitou složkou komunikace.

  • potřeba =podmínka, jejíž splnění je nezbytné pro existenci určitého důležitého stavu

Témata, do kterých materiál patří