Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




13AB-Peněžní, směnárenské a devizové služby

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (168.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Hlavní doporučení pro zlepšení sociální dimenze:

utužovat vztahy s blízkými lidmi,

zaměřit se na kvalitu místo na kvantitu vztahů,

vylepšit komunikaci.

Uplatnění wellness jako životního stylu a jeho vazba na CR

Lidé jsou dnes vystavováni stále většímu stresu a negativním vlivům okolí jako je špatné životní prostředí, nezdravá a nepravidelná strava, nedostatek pohybu, spánku apod. Zároveň je ale velice moderní být fit, vypadat dobře a spokojeně. Tento trend vedl k vzniku velkého množství různých fitnesscenter. Wellness, jako druh životního stylu, přidává ke klasickému fitness ještě další hodnoty. Jeho cílem je harmonická souhra tělesných i duševních hodnot, dodává fitness i dimenzi relaxace a odpočinku. Wellness napomáhá lidem v každodenním životě cítit se více fit a být odolnější proti stresu pomocí poznání nových odpočinkových a koncentračních technik. Napomáhá také k vytvoření efektivního managementu času.

Důvody, proč žít wellness životním stylem, mohou být vyjmenovány tyto:

cítit se zdravěji,

cítit se šťastněji,

dosáhnout a využít duševní a fyzický potenciál,

zvýšit sportovní a fyzickou výkonnost,

vypadat dobře,

minimalizovat efekty stáří,

redukovat hmotnost,

vytvořit si nové stravovací návyky,

zanechat kouření,

omezit pití alkoholu,

předcházet nemocem, nalézt duševní rovnováhu, eliminovat stres, bavit se, relaxovat.

Všechny tyto efekty jsou pro současnou společnost velice žádané, můžeme říci, že wellness je „in“. Lidé si stále více uvědomují význam zdraví pro kvalitu života.

Na wellness je zajímavé to, že najde zákazníky u všech věkových skupin obyvatel. Mladí lidé hledají nové zážitky, střední generace hledá únik před každodenním pracovním stresem a nejstarší generace se tímto způsobem snaží udržet fit, zamezit stárnutí.

Tyto všechny trendy jsou příležitostí pro podnikatele v cestovním ruchu. Proto můžeme u nás i ve světě pozorovat v posledních letech významný nárůst počtu wellness zařízení, vznik takzvaného wellness cestovního ruchu. Jedinec, který se rozhodne žít wellness, aplikuje metody wellness nejen v každodenním všedním životě, ale chce tímto způsobem žít i v době dovolené. Vždyť právě dovolená je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak odbourat každodenní stres a aktivní dovolená patří neodmyslitelně k wellness životnímu stylu. Ale i lidé, kteří ve všedním životě neaplikují wellness, mohou k tomuto životnímu stylu v době dovolené přičichnout a třeba u něj i zůstat. Wellness zařízení nejsou tedy vyhledávána jenom zákazníky, kteří žijí ve wellness stylu, ale často lidmi, kteří chtějí právě v době dovolené udělat něco pro sebe a své zdraví.

Ačkoli je wellness životní styl atraktivní pro všechny věkové skupiny, nejvíce vyhledáván je osobami středního a staršího věku. To je vzhledem ke stárnutí populace a tudíž růstu podílu starších osob pro podnikatele ve wellness zajímavou příležitostí. Existují určité obavy, že demografické stárnutí může být pro cestovní ruch hrozbou, nikoli však pro wellness cestovní ruch, pro který je spíše příležitostí.

Témata, do kterých materiál patří