Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




15aAB-Pojišťovací služby v CR+Způsoby obsluhy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (46.21 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

požadavky

  • musí perfektně ovládat veškeré práce spojené s přivítáním hosta, usazením ke stolu, nabídkou

pokrmů a nápojů, objednáním, bonováním a přejímkou, servisem pokrmů a nápojů,

zúčtováním s hostem i zúčtováním tržeb a rozloučením s hosty

Výhody - o hosta pečuje pouze jeden číšník po celou dobu jeho pobytu v restauraci

Nevýhody – velká náročnost na organizační schopnosti číšníků, potřeba kvalifikovaných zaměstnanců.

6.) Etážový systém

  • obsluha v pokojích vyžaduje zkušené číšníky

  • Chef d´etage (šéf detáž) a jeho pomocník mají zpravidla přidělen úsek kolem 20 pokojů, kde

zajišťují obsluhu, v mezinárodních hotelech nejvyšší kategorie nepřetržitě

  • pro usnadnění obsluhy je v každém patře zřízen office

  • v hotelech nižší kategorie bývá pro etážovou obsluhu přidělen číšník z určitého střediska (např.

kavárny)

7.) Rautový systém

  • je nejméně náročný na vysokou odbornost číšníků

  • číšníci jsou rozděleni do dvou až tří skupin

  • první skupina pečuje o nabídkové stoly, druhá o servis nápojů a třetí o debaras

  • v případě nabídky specialit pracují u nabídkových stolů také kuchaři popř. dranžéři

8.) Francouzský systém obsluhy

  • používá se při složité obsluze

  • v podstatě se jedná o rozšířený systém vrchního číšníka

  • pro jednotlivé funkce se používá původní francouzské označení

Vedoucí střediska nebo ředitel restaurace - odpovídá především za společenskou stránku provozu (rezervace stolů, přijímání hostů, předkládání JL a NL, sestavování objednávek.

Úsekový vrchní číšník - zajišťuje odbornou a dokonalou obsluhu se svým zástupcem a pomocným číšníkem.

Zástupce úsekového vrchního -bývají 2 a mají 2 pomocníky. Má část společenských povinností vedoucího restaurace.

Pomocník vrchního číšníka -je prostředníkem mezi restaurací a expedičními středisky. Podle okolností zastává funkci polévkáře, jídlonoše či nápojáře.

Vyšší typ nápojáře -ve svěřeném úseku zajišťuje nabídku aperitivů, nápojů a digestivů. Při práci používá nápojový vozík.

Předkrmář - nabízí z vozíku studené předkrmy, nebo sestavuje dle přání hosta předkrmové saláty či míchané předkrmy. Nabízí také saláty, sýry a zákusky.

Sklízeč nádobí - pečuje o úklid v několika rajónech. Při práci používá transportní vozík.

Pokladní - eviduje veškeré objednávky číšníků, vede účty jednotlivých stolů, popř. hostů a na přání hosta je uzavírá a vystavuje. Má na starosti inkaso tržeb, sumarizaci a odvod.

9.) Skupinový systém

  • používá se pouze při velkých akcích pro předem objednané, uzavřené společnosti

  • určená skupina zaměstnanců vedená vrchním číšníkem obsluhuje podle předem dohodnutých pravidel

  • členové skupiny společně připravují pracoviště, servírují jednotlivé chody a podávají nebo

Témata, do kterých materiál patří