Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




16. MARKETING (1)

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (50.54 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Základní metody na formu cen:

    • kalkulace

    • vnímání cen zákazníkem

    • sledování konkurence

    • přirážka

  • Součástí ceny jsou také slevy

  • Sleva je důležitou složkou ceny, jelikož osloví zákazníka a existují dnes skupiny, které při koupi slevy ovlivňují, čehož využívají prodejci k různým akcím

  • Slevy dělíme podle několik hledisek a to:

    1. technologické – zákazník se částečně podílí na tvorbě nebo distribuce výrobku

    2. množstevní (když koupíte 3 piva, je to dražší než když koupíte 10 piv)

    3. věrnostní (když máte kartu, máte slevy)

    4. při platbě v hotovosti

    5. sezónní

    6. sleva na protiúčet – starý výrobek Vám „vykoupí“ za vyšší cenu, když si koupíte další (novější)

    7. funkční – koupíte výrobek, který je poškozený, sleva na nový výrobek

    • Slevy se mohou kombinovat

    • např. kompenzační

    • Vždy je ale sleva výborným prodejním nástrojem

    3P – Placement (Distribuce)

    • Cílem distribuce je nalézt ideální cestu od výrobce ke konečnému spotřebiteli tak, aby byly výrobky ve správný čas na správném místě, kde je zabezpečen odbyt

    • Nejedná se zde pouze o hmotné toky výrobků, ale také o služby na podporu tržního umístění výrobku o marketingové komunikaci, související systémy s účetnictvím, fakturací…

    • Způsob propojení mezi výrobcem může být přímý i nepřímý

    Přímá distribuční cesta
    • Chápeme od výrobce přímo k zákazníkovi bez mezičlánku

    • Výhodou je rychlost, cena a okamžitá zpětná vazba

    • Nevýhodou bývá snaha o udržení rozptýlené prodejny, což se odráží na nutnosti zabezpečení

    Nepřímá distribuce
    • Vzniká tak, že na cestě výrobků ke spotřebiteli figurují distribuční mezičlánky a to mohou být:

    • Obchodní prostředníci

    • Obchodní zprostředkovatelé (agenti, makléři)

    • Kteří nejsou prodejci, ale za provizi zajišťují zprostředkování obchodu a podpůrné mezičlánky, což můžou být:

    • Reklamní agentury

    • Leasingové společnosti

    • Banky apod.

    • Ideální distribuční cesty jsou PŘÍMÉ – kde zboží přichází přímo na místo prodejen

    • NEPŘÍMÉ prochází přes maloobchod, velkoobchod příp. přes agenta

    Velkoobchod
    • VO poskytují u nás tyto služby: Cash&Carry, VO s regálovou službou, přímá rozvážka, E-shop

    • Největší výhodou VO jsou:

      • zpravidla

      • velké skladovací prostory

      • vybavenost manipulační a dodavatelskou technikou

      • zpravidla široký sortiment produktů

      • větší množství

      • poskytovaných slev…

    • Nevýhody VO jsou naopak:

    • anonymita

    • neznalost zákazníků

    • marže

    Maloobchod
    • Konkrétní obchody

    • nákupní

    • výrobní

    • prodejní

    4P – Promotion – Propagace

    • Propagace je marketingová forma komunikace mezi prodávajícím a potencionálním klientem

    • Úkolem propagace je především informovat zákazníka o nabízených výrobcích, ovlivnit jejich názory a přesvědčit zákazníky o výhodnosti nákupu

    • Marketingový komunikační mix zahrnuje především tyto nástroje:

    Témata, do kterých materiál patří