16. MARKETING (1)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
-
Reklama
-
Podpora prodeje
-
Osobní prodej
-
Práce s veřejnosti
-
Přímý marketing
-
Sponzoring
Reklama
-
Je neosobní forma propagace prostřednictvím různých médií
-
Jedná se o placenou formu
-
Reklamy lze realizovat:
v TV
rozhlas
dnes nejoblíbenější billboardy
světelné tabule
-
Reklama může být:
Informativní
Přesvědčovací
připomínající
Podpora prodeje
-
Zde patří různé nástroje podceňující chování spotřebitelů, ale také podporující chování prodejců či distributorů
-
Vždy se musí jednat o přímou podporu, který buď krátkodobý efekt – je velmi důležitá
-
Patří zde:
spotřebitelské soutěže
měnově výhodné balení
kupóny na slevy
drobné dárečky
vzorky zdarma
Osobní prodej
-
Jeden z nejefektivnějších nástrojů
-
Prodejci jsou dokonale školeni -> přesně ví, jak zákazníka zmanipulovat
Práce s veřejností
-
Je to vytváření příznivého obrazu veřejnosti vůči firmě
-
Zahrnuje také práci tiskového mluvčího
Přímý marketing
-
Je marketing cílený na konkrétní skupinu konkrétní skupiny konkrétním nástrojem
-
např. Zásilkový prodej, katalogový marketing
-
Je to jedna z nejrychlejších metod
Sponzoring
-
ten chápán jako oboustranně výhodná smlouva ve formě zviditelněné při financování různých aktivit
-
např. ve sportu, ale také při různých charitativních akcí