Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




18AB-Specifické formy turistiky + CR v Jeseníkách

RTF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (209.75 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu RTF.

Mezi tyto stezky patří Moravské vinařské stezky,Greenway Labe,Greenway Praha– Vídeň.

Projekt Cyklisté vítánije celonárodní certifikační systém,který z pohledu cyklistů,prověřuje nabídku a vybavenost stravovacích a ubytovacích služeb,kempů a turistických cílů.

Turistická zařízení,která projdou certifikací,jsou označena zelenobílou známkou s usmívajícím se kolem.

Certifikace obsahuje standardy srovnatelné se systémy jiných evropských zemí jako je Bett &Bike v Německu nebo RADfreundliche Betriebe v Rakousku.

Dobrovolnický cestovní ruch(volunteer tourism)

Účastníci jsou motivováni nezištnou pomocí (ubytování,strava)v různých odvětvích po celém světě.

Mezi účastníky převažují mladí lidé,kteří chtějí poznat určitou zemi,území apod.

V České republice je nejrozšířenější výpomoc v zemědělských usedlostech.

Akční cestovní ruch

Účastníci jsou motivováni velkou událostí (např.olympijské hry,motocyklové závody,závody automobilů,Formule1,letecké dny,koncerty známých osobností,návštěvy významných osobností)

Temná turistika

Dark tourism se stává jedním z fenoménů v současném cestovním ruchu.

Návštěvníci cestují do míst,kde se udála nějaká tragédie či neštěstí.

Místa spojená se smrtí nebo utrpením mají totiž zvláštní schopnost přitahovat turisty.

Termín dark tourism poprvé použili v roce1996vědečtí výzkumníci J.Lennon a M.Foley,někdy se používá také spojení „Grief Tourism“ (grief =zármutek).

Volně přeloženo jako putování po místech,která jsou spjatá s neštěstím,utrpením a se smrtí.

Trend,který hýbe cestovních ruchem celého světa,získává stále více přívrženců i v česku.

Skoro to vypadá,jako by turisté měli už dostpoflakování sepo plážích a paření se ve čtyřicetistupňových vedrech na rozžhavené dlažbě světových velkoměst.

Módou turistických sezon je navštěvování míst a objektů,kde ve velkém řádila zubatá.

Touha po autentických zážitcích a po poznání žene tisíce turistů dnes a denně do náruče destinací,kde v dávné i nedávné historii,ať už vyšší mocí nebo něčí rukou umírali lidé.

Nejde o novodobý fenomén,lidé už v daleké minulosti rádi pozorovali bitevní pole a s nadšením přihlíželi veřejným popravám.

Smrt přitahuje jako magnet.

Touha poznat nepoznané,přiblížit se onomu světu.

 Nejčastějšími cíli po smrti lačnících osob proto bývají hřbitovy,dějiště poprav,válek,ale i přírodních katastrof.

Zájem turistů se proto soustředí i naobyčejné lokace Srí Lanku a New Orleans,které turistickyzatraktivnilo řádící tsunami a hurikán.

Nejznámější místa temné turistiky:Osvětim (Polsko),Hirošima a Nagasaki(Japonsko),Černobyl (Ukrajina),Pearl Harbour (Havaj),Muzeum Anny Frankové (Nizozemsko),Place de l´Alma (Francie),Pevnost Terezín(ČR)

Témata, do kterých materiál patří