Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




21) Etopedie

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (54.83 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Agresor vtipálek / srandista
  • Nepřipustí si starosti / problémy.

  • Překážky se snaží obejít, žádná snaha ji přeskočit.

  • Snaží se všechny rozesmát, povídá vtipy.

  • Vše bere jako srandu = šikana byla sranda.

  • Učitel to nebere jako šikanu spíš jako srandu.

  • Rodina = příliš volnomyslná, učitel vnímá jako nutné zlov, které je potřeba vytrpět.

Ekonomický agresor
  • Rodina = nadbytek materiálních věcích, snaha aby dítě bylo nejlepší z hlediska materiálního nadbytku, nejlepší za každou cenu.

  • Dětem chybí cit a souznění, neznají stav kdy na něco musí čekat nebo po něčem toužit.

  • Neváží si ničeho, naučený vzorec od rodiny

  • Nemusí si vážit mezilidských vztahů.

Unuděný agresor
  • Rodina – vše jim zařídí, ale dělej si co chtěj, otrávení životem

  • Život je nuda = přemýšlí, kal zahnat nudu / snaží se vyplavit adrenalin

  • Šikanují, protože mají pocit, že žijou.

Agresor, který se brání konkurenci
  • Členem třídy, kde je velká soutěživost.

  • Dítě je neúspěšné a může se mstít těm, úspěšným.

  • Rodina se k dítěti staví hodně kriticky = musí být nejlepší.

Práce pedagoga s agresory
  • Řízení vybití nepříjemných pocitů sportem.

  • Pochvala a zdůraznění dobré práce.

  • Snaha, aby se děti začali chovat empatičtěji vciťování do druhých lidí.

Typologie obětí
  • Oběť na 1. pohled

  • Handicapované děti

  • Oběť dlouhodobě pod ochranitelskými křídly

  • Učitelské děti

Sebepoškozování

  • Druh agrese, která je namířená proti sobě sama.

  • Příčiny – přetlak, nuda, dlouhodobá špatná nálada, trend.

  • Formy:

  • Pálení si kůže, různé druhy řezání, opakované rozrušování hojících se ran, kousání, údery do určité části těla, nárazy, tahání, vytrhávání vlasů.

  • Věk se snižuje (případy už na 1. stupni) dříve od 2. stupně.

  • Postup:

  • Posouzení aktuálních rizik (životu ohrožující x život neohrožující)

  • Informovat / kontaktovat zákonného zástupce.

  • Pracovat na ošetření člověka – odborníci, psycholog, psychiatr, poradce.

  • Vážný druh sebepoškozování = zavolat záchranou službu.

Sebevražedné jednání
  • Sebepoškozování – záměrně provádí akt, který není jistý, že přežije.

  • Znaky – dobrovolnost, vědomí toho, že nechci ukončit život.

  • Sebevražda – cílevědomé jednání, které vede ke smrti.

  • Sebe zabití – nevědomě se zabiju, drogy/alkohol → umrznutí, spadnutí do kolejiště, …

Stupně / Stavy
Presuiciální / před sebevražedný stav
  • Agresivní vůči sobě, vzrůstá hněv k sobě, zklamání ze sebe sama.

  • Tunelové vidění = vidí jen to špatné, bezmoc.

Intenzivní myšlenky na sebevraždu
  • Sebevražedné myšlenky, jak by se mu ulevilo, kdyby se zabil.

  • Otázky: „Raději bych tu nebyl.“ „Jaké by to bylo kdybych tady nebyl.“

Sebevražedné tendence
  • Budování plánu, scénář je pečlivý, datum, čas, způsob.

Témata, do kterých materiál patří