21) Etopedie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Fyzická agrese
-
Řeší pedagog a škola.
-
Manipulace třídy začíná fyzická agrese.
-
Třída začíná ventilovat tlak (stresové období) – maturitní ples, přechod na 2. stupeň atd.
-
Slouží jako hromosvod pro odreagování / pohlavky, rány míčem, tahání za tričko.
Vytvoření jádra
-
Sekundární prevence.
-
Vytvoří se daná skupina agresorů (úderné jádro) spolupráce na šikaně.
-
Většinou brání svačiny / ubližování / ostrakizují = šikanátoři + pomocníci.
-
Vědí na jakém stupni jsou chtějí se dostat výš / sice nesouhlasí, ale nechtějí se stát další obětí.
Přijímání norem
-
Většina přijímá normy, jako to nastavili agresoři
-
Nepsaný zákon buď jsi s námi nebo jsi proti nám.
-
Dehumanizace oběti
-
Odličtění oběti mimoň snaží se ublížit.
Totální / dokonalá šikana
-
Terciální šikana
-
Era dvou sort
-
1. agresoři
-
2. otroci
-
Jedinci mají všechna práva ostatní jsou nuly.
-
Většinou, kdy třída má agresora hvězdu
-
Řeší policie, psycholog psychiatr.
Šikana ve škole
-
Závažnější problémy (fyzické násilí)
-
Ředitel kontaktuje policii
-
V rozhovorech vyvarovat slovní šikaně.
-
Můžeme oslovit pedagogicko-psychologickou poradnu o pomoc.
-
1. Pochválit dítě = ohlášení učiteli, zajít metodik prevence a výchovný poradce.
-
2. Zeptat se svědků
-
3. Metodik provede výslech svědků = vždy jeden svědek
-
4. Kontakt zákonného zástupce oběti = neoznačovat jako šikanu ubližování
-
5. Výslech oběti = diskrétnost, s informacemi budu pracovat opatrně / slib
-
6. Můžeme pomoc oběti = psycholog.
-
7. Kontakt zákonného zástupce agresora = informovat
-
8. Rozhovor s agresorem = pro něj překvapení
-
9. Potrestání agresora podle platného školního řádu
-
10. Informovat zákonného zástupce o trestu
-
11. Trest agresora
-
12. Pozvání lidí do třídy = odborníci
Kyberšikana
-
Způsob ubližování druhým pomocí komunikačních technologiích = cíl ublížit.
-
Rozdíly:
-
Anonymita = nevím, kdo je útočník
-
Agresivnější projev
-
Archivovat důkazy, ukládat je.
-
Útočník může být kdokoliv:
-
Místo a řas neomezují kdykoliv mu může napsat.
-
Pomáhá publikum nelze poznat přesný dopad na oběť = dlouhodobé působení.
-
Projevy
-
Zesměšňování, pomluvy, zastrašování.
-
Pořizování nahrávek, montáže upravené fotky.
-
Krádeže identity, napadení v komentářích.
-
Zveřejňování tajemství, kyberstolking
Typologie agresorů
Hrubý / fyzický agresor
-
Z pravidla využívá svou sílu, fyzickou převahu.
-
Děti brutálně / hodně mláceny, škrceni, páleni, s oběti žádný soucit.
-
Pocit uspokojení z fyzického utrpení.
-
Rodiče = vzor chování.
-
Ve škole = co je mu nepříjemné aplikuje na oběti.
-
Většinou potřebuje publikum, chce získat obdiv.
Jemný / kultivovaný agresor
-
K dospělým se chová slušně pomáhá jim je hodný.
-
Učitel vidí v dítěti potenciál dává ho na pozoci mluvčího / předsedy.
-
Jakmile učitel odejde začíná začíná šikana.
-
Doma = vojenský dril = neustále pod dohledem.