25AB-Tvorba produktu CK+Právní úprava v CR
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Tok prodeje (cesta):
Přímý prodej – v případě prodeje konečnému spotřebiteli, je to soubor služeb formou zájezdu nebo pobytů, které vystupují jako nové služby organizátorů CR
Nepřímý prodej – mezi producenta a konečného spotřebitele se dostává jeden, případně více mezičlánků. Má význam pokud se předpokládá výraznější efektivita vlivu a působení mezičlánků než vlastního producenta na trhu CR. Může jít o výhody související s vynaložením nižších nákladů producenta.
Technika prodeje produktu
Prodej produktu CK, které mají vytvořenou síť více prodejních míst, vyžaduje při tzv. prodeji z centralizované nabídky podniku vytvoření centrálního prodejního střediska, které vede centrální evedenci.
Z organizačně-technického hlediska jde o prodej:
Prodej kvótovaný:rozepíše centrální prodejní střediska na jednotlivá prodejní místa počty (kvóty) míst na standartních zájezdech. Jednotlivá prodejní místa mají přiřazeny zájezdy jež nabízejí.
Prodej nekvótovaný:jednotlivá prodejní místa mohou objednávky zákazníků potvrdit až po jejich akceptování centrálním prodejním střediskem.
Dnes je většina CK propojena prostřednictvím internetu, takže klient je okamžitě informován o akceptaci objednávky a je s ním sepsána CESTOVNÍ SMLOUVA.
Cestovní smlouvou se provozovatel CK zavazuje, že zákazníkovi poskytne zájezd a zákazník se zavazuje, že zaplatí smluvenou cenu. Návrh cestovní smlouvy předkládá CK zákazníkovi. Jedno vyhotovení cestovní smlouvy je po jejím uzavření CK povinna předat zákazníkovi. Spolu s cestovní smlouvou je CK povinna předat zákazníkovi doklad o pojištění vystavený pojišťovnou.
V cestovní smlouvě lze dohodnout, že CK je oprávněna jednostranným úkonem zvýšit cenu zájezdu, jestliže je zároveň přesně stanoven způsob výpočtu zvýšení ceny. Cena zájezdu uvedená v cestovní smlouvě však nesmí být jednostranně zvýšena během 20 dnů před zahájením zájezdu.
Cenu lze zvýšit jen v případě, že dojde ke zvýšení:
Ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot
Plateb spojených s dopravou, např. Letištních a přístavních poplatků, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu
Směného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10 %
Písemné oznámení o zvýšení ceny musí být zákazníkovi odesláno nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu, jinak CK nevznikne právo na zaplacení rozdílů v ceně zájezdu.
V případě nespokojenosti má zákazník právo na reklamaci – které mohou uplatni v souladu s reklamačním řádem, ten se vztahuje na všechny druhy služeb v rámci domácího i zahraničního CR. Odpovědný pracovník CK je povinen vyřídit reklamaci ve stanoveném termínu. Reklamační řád i Storno podmínky jsou uvedeny v Cestovní smlouvě.
Všeobecné a záruční podmínky
Jsou vydané na základě zákona č. 159/1999 Sb. o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a platné pro akce organizované cestovní kanceláří.
Tyto všeobecné a záruční podmínky (dále jen Podmínky) jsou nedílnou součástí cestovní smlouvy (dále jen CS) nebo objednávky služeb, která upravuje vztah mezi zákazníkem a cestovní kanceláří (dále jen CK).