Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




25AB-Tvorba produktu CK+Právní úprava v CR

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (47.7 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

A) Tvorba produktu cestovní kanceláře

Tvorba produktu CK:

Produkt = kombinace (soubor služeb CR – balíček služeb, zájezd, pobytový zájezd), která je výsledkem činností CK (touroperátora), s kterým vystupuje na trh za účelem dosažení zisku. Produkt CK je neskladovatelný, také má omezenou životnost, je nutná přizpůsobivost na zákazníka a období, ve kterém se nachází. Charakteristické pro zájezd je, že se za produkt platí předem. Produkt CK také není možné předem testovat.

Zájezd (poznávací zájezd) = organizovaná účast skupiny osob po určité trase a podle předem připraveného programu se specifickým zaměřením (rekreačním, vzdělávacím, poznávacím…aj.)

Pobyt (pobytový zájezd) = účastníci jsou ubytováni zpravidla na jednom místě kam se dopravili individuálně nebo hromadně

Podle zákona č. 159/1999 Sb. se zájezdem rozumí předem sestavená kombinace alespoň dvou z následujících služeb, je-li prodávána nebo nabízena k prodeji za souhrnnou cenu a je-li služba poskytována po dobu přesahující 24 hodin nebo když zahrnuje ubytování přes noc,

  1. doprava

  2. ubytování

  3. jiné služby CR, jež nejsou doplňkem dopravy nebo ubytování a tvoří významnou část zájezdu nebo jejichž cena tvoří alespoň 20 % souhrnné zájezdu.

Oddělené účtování za jednotlivé položky téhož zájezdu nezprošťuje subjekt, který je oprávněn nabízet a prodávat zájezdy, závazků podle tohoto zákona.

Zájezdem podle zákona není:

  • Kombinace služeb prodávaná jinému podnikateli za účelem jeho dalšího podnikání

  • Kombinace služeb jejichž nabídka a prodej nesplňuje znaky živnostenského podnikání

Z uvedeného vyplývá, že zájezdem není např. jednodenní poznávací zájezd či zájezd neziskový.

Zákazník – je osoba, která uzavře s CK cestovní smlouvu nebo osoba, v jejíž prospěch byla tato smlouvu uzavřena. Zákazníkem je i osoba, na kterou byl zájezd převeden za podmínek stanovených zvláštním právním předpisem.

Dělení zájezdů:

  1. Geografické hledisko

  2. Dle způsobu přípravy

  3. Dle dopravního prostředku

  4. Dle roční doby

  5. Dle délky trvání

  6. Dle tématického zaměření

  1. Z geografického hlediska

    • Domácí – na území ČR

    • Zahraniční – v cílovém středisku CR, mimo území trvalého pobytu klienta

  2. Dle způsobu přípravy

    • Standardní – nabízen prostřednictvím letáků, katalogů, předem připravený pro anonymního zákazníka

    • Forfaitový – zájezd na objednávku zákazníka, který si stanoví sám trasu, program, mantinely cen ( bývá z pravidla levnější)

  3. Dle použití dopravních prostředků

    • Autokarová

    • Vlaková – na delší vzdálenost s delšími pobyty (ubytování přímo ve vlaku)

    • Letecké – delší cesty, často kombinované s jiným druhem dopravy

    • Lodní – především okružní, poznávací

    • Kombinovaná

    • Vlastní doprava

  4. Dle roční doby

    • Letní – oblasti vodních ploch, turistika, poznání aj.

    • Zimní – lyžařská, kulturní aj.

    • Mimosezonní – jarní a podzimní-cenové výhodnější

  5. Dle délky trvání

    • Krátkodobé – do 3 dnů

    • Dlouhodobé – delší než 3 dny

  6. Dle tématického zaměření

    • Kulturně poznávací

    • Sportovně turistický

    • Studijní, lázeňské

    • Kongresové

    • Fauna, lovecké,…

Témata, do kterých materiál patří