25AB-Tvorba produktu CK+Právní úprava v CR
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
A) Tvorba produktu cestovní kanceláře
Tvorba produktu CK:
Produkt = kombinace (soubor služeb CR – balíček služeb, zájezd, pobytový zájezd), která je výsledkem činností CK (touroperátora), s kterým vystupuje na trh za účelem dosažení zisku. Produkt CK je neskladovatelný, také má omezenou životnost, je nutná přizpůsobivost na zákazníka a období, ve kterém se nachází. Charakteristické pro zájezd je, že se za produkt platí předem. Produkt CK také není možné předem testovat.
Zájezd (poznávací zájezd) = organizovaná účast skupiny osob po určité trase a podle předem připraveného programu se specifickým zaměřením (rekreačním, vzdělávacím, poznávacím…aj.)
Pobyt (pobytový zájezd) = účastníci jsou ubytováni zpravidla na jednom místě kam se dopravili individuálně nebo hromadně
Podle zákona č. 159/1999 Sb. se zájezdem rozumí předem sestavená kombinace alespoň dvou z následujících služeb, je-li prodávána nebo nabízena k prodeji za souhrnnou cenu a je-li služba poskytována po dobu přesahující 24 hodin nebo když zahrnuje ubytování přes noc,
doprava
ubytování
jiné služby CR, jež nejsou doplňkem dopravy nebo ubytování a tvoří významnou část zájezdu nebo jejichž cena tvoří alespoň 20 % souhrnné zájezdu.
Oddělené účtování za jednotlivé položky téhož zájezdu nezprošťuje subjekt, který je oprávněn nabízet a prodávat zájezdy, závazků podle tohoto zákona.
Zájezdem podle zákona není:
Kombinace služeb prodávaná jinému podnikateli za účelem jeho dalšího podnikání
Kombinace služeb jejichž nabídka a prodej nesplňuje znaky živnostenského podnikání
Z uvedeného vyplývá, že zájezdem není např. jednodenní poznávací zájezd či zájezd neziskový.
Zákazník – je osoba, která uzavře s CK cestovní smlouvu nebo osoba, v jejíž prospěch byla tato smlouvu uzavřena. Zákazníkem je i osoba, na kterou byl zájezd převeden za podmínek stanovených zvláštním právním předpisem.
Dělení zájezdů:
Geografické hledisko
Dle způsobu přípravy
Dle dopravního prostředku
Dle roční doby
Dle délky trvání
Dle tématického zaměření
Z geografického hlediska
Domácí – na území ČR
Zahraniční – v cílovém středisku CR, mimo území trvalého pobytu klienta
Dle způsobu přípravy
Standardní – nabízen prostřednictvím letáků, katalogů, předem připravený pro anonymního zákazníka
Forfaitový – zájezd na objednávku zákazníka, který si stanoví sám trasu, program, mantinely cen ( bývá z pravidla levnější)
Dle použití dopravních prostředků
Autokarová
Vlaková – na delší vzdálenost s delšími pobyty (ubytování přímo ve vlaku)
Letecké – delší cesty, často kombinované s jiným druhem dopravy
Lodní – především okružní, poznávací
Kombinovaná
Vlastní doprava
Dle roční doby
Letní – oblasti vodních ploch, turistika, poznání aj.
Zimní – lyžařská, kulturní aj.
Mimosezonní – jarní a podzimní-cenové výhodnější
Dle délky trvání
Krátkodobé – do 3 dnů
Dlouhodobé – delší než 3 dny
Dle tématického zaměření
Kulturně poznávací
Sportovně turistický
Studijní, lázeňské
Kongresové
Fauna, lovecké,…