DAFNIS A CHLOÉ - koncept maturitního okruhu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Stránka 2 z 3 / Dafnis a Chloé
Charakterizovat hlavní postavy v díle:
D. a Ch. jsou civilizací nezkažení lidé žijící v souladu s přírodou. Jejich životní zkušenosti se řídí poznáním přírody (inspirace
sexuálních zkušeností u zvířat apod.). Naivita obou milenců dodává příběhu sentimentální (přecitlivělý) a idylický nádech. Do
jednání D. a Ch. zasahuje prostřednictví snů starořecké božstvo (Pan, nymfy a bůh lásky Éros) a také zkušenější lidé z okolí (starý
Filétas, zkušená Lykainion, vychovatelé i praví rodiče).
Zařadit autora díla do literárněhistorického kontextu světové literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu
(časové vymezení, znaky literárního období, další představitelé literárního období a jejich díla; kulturně-politický
kontext…):
Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou
směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.
Kapitoly ve studijní příručce a sešitě: Antická literatura
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 3 z 3 / Dafnis a Chloé
TENTO KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU NENÍ VYČERPÁVAJÍCÍ! NEPODCEŇUJTE DALŠÍ PŘÍPRAVU PODLE SVÝCH
POZNÁMEK, INTERPRETACÍ, ČTENÁŘSKÉHO PROŽITKU A TAKÉ PODLE PŘÍRUČEK A UČEBNICE!
1
1 Citace a novější doporučená literatura ke studiu: Ivana DOROVSKÁ, Maturita 2011, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2011; Milan HOŠEK a kol., Maturita 2012, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno
2012; Vladimír MACURA a kol., Slovní světových literárních děl A – L, Praha 1989, s. 470.