Obchod
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
3) označení zboží cenou:
a) lepicí etikety – přenášejí se pomocí etiketových kleští
b) přívěsné cenovky – hlavně u textilu
c) nálepky
d) cenovky na označení zboží v regále
e) ceníky pro označení více druhů najednou – kuřata, mražené výrobky
f) čárový kód je jednotný systém označování zboží, který umožňuje přesné určení. V ČR se používá čárový kód EAN (Europe article number)
4) vlastní prodej zboží:
- záleží na formě prodeje
Fáze prodejního procesu v prodejnách specializovaných s obsluhou:
a) přivítání zákazníka a zjištění jeho přání
b) osobní nabídka a výběr zboží
c) předložení a předvedení zboží
d) doplňková nabídka zboží – např. k lampě nabídnout žárovku, k obuvi krém…
e) zúčtování zboží
f) balení a výdej zboží
REKLAMACE ZBOŽÍ
Prodejna zodpovídá za vady, které má prodávaná věc při převzetí kupujícím – prodávající přejímá záruku za jakost zboží. Touto zárukou se zavazuje, že po určitou /záruční lhůtu/ si zboží zachová smluvené a obvyklé vlastnosti.
Lhůty k uplatnění reklamace:
- věci rychle se kazící – den následující po zakoupení
- u ostatního potravinářského zboží – do 8 dnů
- krmiva – do 3 týdnů
- prodej zvířat – 6 týdnů
- průmyslové zboží bez záručního listu do 2 let po koupi, se záručním listem – do doby uvedené v záručním listuTermíny pro vyřízení reklamace:
- reklamace musí být vyřízená bez zbytečného odkladu – v jednoduchých případech rozhodne prodávající ihned, ve složitějších do 3 dnů
- vyřízení reklamace, včetně odstranění vady nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace, lze dohodnout i delší lhůtuVyřízení reklamace – podle toho, zda jde o vadu odstranitelnou nebo neodstranitelnou
Reklamace zboží s vadou odstranitelnou:
kupující má právo, aby mu byla vada bezplatně odstraněna
pokud nebyla věc ještě použita, může kupující požadovat výměnu zboží
týká-li se vada jen součásti věci, může požadovat výměnu součástí
pokud se vada opakuje, může kupující odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz
Reklamace zboží s vadou neodstranitelnou:
pokud vadu nelze odstranit, má kupující právo na výměnu věci
na zrušení kupní smlouvy
jde-li o jiné vady, které nebrání používání, má zákazník právo na přiměřenou slevu z ceny
Kupující musí při reklamaci předložit: doklad o zaplacení věci a záruční list je-li vystaven
Prodávající při převzetí reklamace vypíše doklad o převzetí věci (reklamační list) ve kterém je uvedeno: jméno kupujícího
popis výrobku – název, výrobní číslo
popis vady
způsob a termín vyřízení reklamace
razítko a podpis prodávajícího
Doba od uplatnění reklamace až do doby převzetí po opravě kupujícím se do záruční doby nezapočítává.