Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Obchod

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (25.15 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

3) označení zboží cenou:
a) lepicí etikety – přenášejí se pomocí etiketových kleští
b) přívěsné cenovky – hlavně u textilu
c) nálepky
d) cenovky na označení zboží v regále
e) ceníky pro označení více druhů najednou
– kuřata, mražené výrobky
f) čárový kód je jednotný systém označování zboží, který umožňuje přesné určení. V ČR se používá čárový kód EAN (Europe article number)

4) vlastní prodej zboží:
- záleží na formě prodeje

Fáze prodejního procesu v prodejnách specializovaných s obsluhou:

a) přivítání zákazníka a zjištění jeho přání

b) osobní nabídka a výběr zboží

c) předložení a předvedení zboží

d) doplňková nabídka zboží – např. k lampě nabídnout žárovku, k obuvi krém…

e) zúčtování zboží

f) balení a výdej zboží

REKLAMACE ZBOŽÍ

Prodejna zodpovídá za vady, které má prodávaná věc při převzetí kupujícím – prodávající přejímá záruku za jakost zboží. Touto zárukou se zavazuje, že po určitou /záruční lhůtu/ si zboží zachová smluvené a obvyklé vlastnosti.

  • Lhůty k uplatnění reklamace:
    - věci rychle se kazící – den následující po zakoupení
    - u ostatního potravinářského zboží – do 8 dnů
    - krmiva – do 3 týdnů
    - prodej zvířat – 6 týdnů
    - průmyslové zboží bez záručního listu do 2 let po koupi, se záručním listem – do doby uvedené v záručním listu

  • Termíny pro vyřízení reklamace:
    - reklamace musí být vyřízená bez zbytečného odkladu – v jednoduchých případech rozhodne prodávající ihned, ve složitějších do 3 dnů
    - vyřízení reklamace, včetně odstranění vady nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace, lze dohodnout i delší lhůtu

  • Vyřízení reklamace – podle toho, zda jde o vadu odstranitelnou nebo neodstranitelnou

Reklamace zboží s vadou odstranitelnou:
kupující má právo, aby mu byla vada bezplatně odstraněna
pokud nebyla věc ještě použita, může kupující požadovat výměnu zboží
týká-li se vada jen součásti věci, může požadovat výměnu součástí
pokud se vada opakuje, může kupující odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz

Reklamace zboží s vadou neodstranitelnou:
pokud vadu nelze odstranit, má kupující právo na výměnu věci
na zrušení kupní smlouvy
jde-li o jiné vady, které nebrání používání, má zákazník právo na přiměřenou slevu z ceny

Kupující musí při reklamaci předložit: doklad o zaplacení věci a záruční list je-li vystaven

Prodávající při převzetí reklamace vypíše doklad o převzetí věci (reklamační list) ve kterém je uvedeno: jméno kupujícího
popis výrobku – název, výrobní číslo
popis vady
způsob a termín vyřízení reklamace
razítko a podpis prodávajícího

Doba od uplatnění reklamace až do doby převzetí po opravě kupujícím se do záruční doby nezapočítává.

Témata, do kterých materiál patří