Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Obchod

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (25.15 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

OBCHOD

  • = je spojovací a článek mezi výrobcem a spotřebitelem

  • Funkce obchodu: a) překlenovací – spočívá v zabezpečení plynulého pohybu zboží od výrobce ke spotřebiteli

  • b) zbožová – spočívá v přetváření velkých sérií zboží od výrobce na široký obchodní sortiment podle potřeb spotřebitelů

  • c) tržní – v obchodě se uskutečňuje nabídka a poptávka

  • Dělení obchodu: 1) podle území: a) vnitřní (území daného státu)
    b) zahraniční (vývoz a dovoz)

  • 2) z hlediska vlastnictví: a) soukromé – vlastní jedna osoba
    b) společné – vlastní více lidí
    c) družstevní
    d) státní – vlastní stát

  • 3) podle druhu činnosti: a) maloobchod
    b) velkoobchod - Makro

DRUHY MALOOBCHODNÍ SÍTĚ

  • 1 dělení:
    a) základní – obchody s pevným stanovištěm, jsou otevřeny celoročně
    b) doplňkové – obchody, které nabízejí zboží krátkodobě

  • 2 dělení:
    a) městská – obchody ve městě, čím větší město, tím více obchodů
    b) venkovská – většinou jedna prodejna se smíšeným zbožím

FORMY MALOOBCHODNÍHO PRODEJE

  • 1) základní:
    a) samoobslužný prodej
    b) pultový prodej
    c) prodej volným výběrem – zákazník si sám vybírá

  • 2) doplňkové:
    a) přenosné stánky
    b) pojízdná prodejna
    c) prodejní automaty
    d) dealeři
    e) zásilkový prodej

TYPY MALOOBCHODNÍCH PRODEJEN

  • 1) stacionární – mají pevné stanoviště

  • Patří sem: a) smíšené prodejny – nabízí potravinářský i nepotravinový sortiment, jsou hlavně na venkově/vesnici
    - poskytují minimální služby

  • b) obchodní domy univerzální – obsahují supermarket a prodejny na nepotravinové zboží
    - velikost – 10 000 – 20 000 metrů čtverečních

  • c) obchodní domy specializované – zaměřeny na jeden druh zboží
    - vyškolený odborný personál
    - velikost od 1 500 metrů čtverečních

  • d) specializované prodejny – zaměřené na 1 druh zboží
    - odborný vyškolený personál

  • e) specializované velkoprodejny – zaměřeny na 1 druh zboží
    - široká nabídka
    - odborně vyškolený personál

  • f) hobby market – nabízejí zboží pro dům, byt, zahradu

  • g) supermarkety – rozloha 400 – 2 500 metrů čtverečních
    - otevřeno 7 dní v týdnu
    - součástí je parkoviště, staví se na sídlištích a silnicích
    - převažují potraviny nad nepotravinovým sortimentem

  • h) hypermarket – od 2 500 metrů čtverečních, 7 dní v týdnu, staví se ve městech, součástí je parkoviště
    -převažují nepotravinové zboží nad potravinovým

  • ch) discontní prodejny – omezený sortiment, výrobků je méně, ale prodávají se ve větším množství

  • i) obchodní centra – nad 10 000 metrů čtverečních, součástí je hypermarket a prodejny s nepotravinovým zbožím, občerstvení, kultura

  • 2) ambulantní – mění se stanoviště: a) pojízdné prodejny – musíme uvést stanoviště, čas, datum b) přenosné stánky
    c) dealeři

  • 3) zásilkový – vše co si objednáme přes internet a přijde to přes kurýra nebo poštu,…

Témata, do kterých materiál patří