ZÁSOBOVACÍ ČINNOST
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Výpočet spotřeby mat. (S)
- udává kolik se spotřebuje mat.
2) Nákup materiálu
- udává kolik se musí nakoupit ks
ZDROJE POTŘEBA Počáteční zásoba Spotřeba Nákup Konečná zásobaBilance materiálu
1 VÝBĚR DODAVATELE a UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
-
Zjišťování informací od dodavatelů
- Pošleme jim tzv. poptávku emailem, telefonicky
- dod. na poptávku odpoví, tím že pošle Nabídku (email katalog) -
Výběr dodavatele
=> podle ceny, kvality, dodací lhůty, spolehlivost, zkušenosti s dod. -
Uzavření KS
= smlouva, v níž prodávající převádí vlastnictví věcí za kupní cenu na kupujícího
- přijetí nabídky kupujícím – při ústním uzavření ks (prodávající udělá nabídku a kupující příjme)
- potvrzení objednávky prodávajícím – kupující pošle objednávku a prodávající ji potvrdí
- podepsání ks jako listiny – podepíšou obě strany – většinou u dražších věcí
2 DODÁNIÍ a PŘEVZETÍ
- při dodávce přichází dodací list (jsou na něm uvedeny druhy dodaných položek a množství)
- při přebírání ověřujeme zjevné vady viditelné na první pohled
- spočítáme obaly, prohlídneme, zda nejsou poškozené
- poté potvrdíme dodávku – podepíšeme dodací list = tím dodávku převezmeme
- pokud není v pořádku zapíšeme to do dodacího listu
3 PŘEJÍMKA
- než mat. převezmeme do skladu provedeme podrobnou kontrolu
a) kvantitativní – zjišťujeme správné množství
- přeměření, převážení
b) kvalitativní – kontrola kvality, barvy, druhu
-pokud je zboží vadné, dochází k reklamaci -> sepsání protokolu o vadách
- na vyřízení reklamace je maximálně 30 dnů
EVIDENCE MATERIÁLU
- mat., který je v pořádku předáme do výroby nebo uložíme do skladu a vystavíme příjemku
- zároveň zapíšeme do KARTY ZÁSOB (skladní karta)
- při výdeji mat. se vyhotoví výdejka (zapíše se do skladní karty)
ZAPLACENÍ
- platí se na základě údajů v daňovém dokladu – Faktuře
- je zde uvedeno: údaje o dodavateli a odběrateli, splatnost (do kdy musíme zaplatit), číslo účtu, druh zboží, cena bez DPH a s DPH
- platíme fa buď hotově při přebírání zboží nebo do konce doby splatnosti – vystavíme příkaz k úhradě
DOKLADY
a) Při dodávce
DODACÍ LIST - slouží ke kontrole při přejímce zboží od dodavatele k odběrateli
- ten, kdo přebírá mat. podepíše dodací list a tím zásilku převezme
- pokud něco není v pořádku poznačí to do něj
FAKTURA – Daňový doklad - slouží jako doklad pro placení a zúčtování daně z přidané hodnoty a pro zanesení do účetnictví
– je podkladem pro zaplacení dodávek, které se uskutečňuje zpravidla prostřednictvím úhrady našeho účtu
b) Při skladování
PŘÍJEMKA – slouží pro přijetí mat./zboží na sklad
KARTA ZÁSOB - slouží k evidenci pohybu materiálu, zjištění stavu zásob na skladě a sledujeme na ní konečný zůstatek zásob ke každému dni
VÝDEJKA – slouží k výdeji materiálu do výroby