Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZÁSOBOVACÍ ČINNOST

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (53.55 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Výpočet spotřeby mat. (S)

- udává kolik se spotřebuje mat.

2) Nákup materiálu

- udává kolik se musí nakoupit ks

ZDROJE POTŘEBA Počáteční zásoba Spotřeba Nákup Konečná zásoba

Bilance materiálu

1 VÝBĚR DODAVATELE a UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

  1. Zjišťování informací od dodavatelů
    - Pošleme jim tzv. poptávku emailem, telefonicky
    - dod. na poptávku odpoví, tím že pošle Nabídku (email katalog)

  2. Výběr dodavatele
    => podle ceny, kvality, dodací lhůty, spolehlivost, zkušenosti s dod.

  3. Uzavření KS
    = smlouva, v níž prodávající převádí vlastnictví věcí za kupní cenu na kupujícího
    - přijetí nabídky kupujícím – při ústním uzavření ks (prodávající udělá nabídku a kupující příjme)
    - potvrzení objednávky prodávajícím – kupující pošle objednávku a prodávající ji potvrdí
    - podepsání ks jako listiny – podepíšou obě strany – většinou u dražších věcí

2 DODÁNIÍ a PŘEVZETÍ

- při dodávce přichází dodací list (jsou na něm uvedeny druhy dodaných položek a množství)
- při přebírání ověřujeme zjevné vady viditelné na první pohled
- spočítáme obaly, prohlídneme, zda nejsou poškozené
- poté potvrdíme dodávku – podepíšeme dodací list = tím dodávku převezmeme
- pokud není v pořádku zapíšeme to do dodacího listu

3 PŘEJÍMKA
- než mat. převezmeme do skladu provedeme podrobnou kontrolu
a) kvantitativní – zjišťujeme správné množství
- přeměření, převážení
b) kvalitativní – kontrola kvality, barvy, druhu
-pokud je zboží vadné, dochází k reklamaci -> sepsání protokolu o vadách
- na vyřízení reklamace je maximálně 30 dnů

EVIDENCE MATERIÁLU
- mat., který je v pořádku předáme do výroby nebo uložíme do skladu a vystavíme příjemku
- zároveň zapíšeme do KARTY ZÁSOB (skladní karta)
- při výdeji mat. se vyhotoví výdejka (zapíše se do skladní karty)

ZAPLACENÍ
- platí se na základě údajů v daňovém dokladu – Faktuře
- je zde uvedeno: údaje o dodavateli a odběrateli, splatnost (do kdy musíme zaplatit), číslo účtu, druh zboží, cena bez DPH a s DPH
- platíme fa buď hotově při přebírání zboží nebo do konce doby splatnosti – vystavíme příkaz k úhradě

DOKLADY
a) Při dodávce
DODACÍ LIST - slouží ke kontrole při přejímce zboží od dodavatele k odběrateli
- ten, kdo přebírá mat. podepíše dodací list a tím zásilku převezme
- pokud něco není v pořádku poznačí to do něj
FAKTURA – Daňový doklad - slouží jako doklad pro placení a zúčtování daně z přidané hodnoty a pro zanesení do účetnictví
– je podkladem pro zaplacení dodávek, které se uskutečňuje zpravidla prostřednictvím úhrady našeho účtu

b) Při skladování
PŘÍJEMKA – slouží pro přijetí mat./zboží na sklad
KARTA ZÁSOB
- slouží k evidenci pohybu materiálu, zjištění stavu zásob na skladě a sledujeme na ní konečný zůstatek zásob ke každému dni
VÝDEJKA – slouží k výdeji materiálu do výroby

Témata, do kterých materiál patří