Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




5. Marketing v hotelnictví

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17.41 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Marketing v hotelnictví

Hotelový marketing

Pojem marketing

znamená zjistit, co host chce, po čem touží a následně mu tuto službu poskytnout se ziskem

Hotel se snaží zjistit:

  • S čím chceme na trh přijít, kam se chceme dostat

  • Naše konkurence

  • Jak dosáhneme zisku

Marketing = jít na trh

Trh = poptávka + nabídka

Koncept marketingu
  1. Průzkum trhu – můžeme provádět pomocí SWOT analýzy

  2. Zvolení marketingového cíle – určení směru nebo filozofií, které chcete dosáhnout

  3. Marketingové strategie a plány – použití marketingového mixu – kombinace marketingových nástrojů 4P (produkt, cena, promo akce, místo)

  4. Kontrola – kontrolujeme, jestli jsme dosáhli stanoveného cíle

SWOT analýza

  • silné stránky – konkurenční výhoda, manažerské dovednosti, široký sortiment služeb, výhodné dodavatelské vztahy

  • slabé stránky – konkurenční nevýhoda

  • hrozby – nepříznivá situace ve firemním okolí, nebezpečí konkurence, ztráta významného zákazníka, navyšování cen od dodavatelů

  • příležitosti – příznivá situace firemním okolí, výhody před konkurencí, zlepšení postavení na trhu, prodej přes internet – rozvoj prodejních kanálů

SWOT

analýza

Interní analýza Silné stránky Slabé stránky

E

x

t

e

r

n

í

a

n

a

l

ý

z

a

Příležitosti

S-O Strategie:

Vývoj nových metod, které jsou vhodné pro rozvoj silných stránek společnosti (projektu)

W-O Strategie:

Odstranění slabin pro vznik nových příležitostí

Hrozby

S-T Strategie:

Použití silných stránek pro zamezení hrozeb

W-T Strategie:

Vývoj strategií, díky nimž je možné omezit hrozby, ohrožující naše slabé stránky

Corporate identity

= identita podniku

Jedná se o sladěný způsob chování, kterým si podnik udržuje důvěru a jedinečnost

Identita podniku – např. vlastní pohled zákazníka

  1. Corporate design

– natření budovy, oblečení zaměstnanců, vnitřní vybavení

  1. Corporate behaviour

– sociální chování zaměstnanců

  1. Corporate comunication

– komunikace se zákazníkem, s dodavatelem

Outsourcing

podstatou vyčlenění určitých podnikových činností a nahrazení externími poskytovateli

VÝHODY OUTSOURCINGU NEVÝHODY OUTSOURCINGU nižší nákladové hospodářství závislost na externím partnerovi vyšší úroveň konkurence schopnosti únik informací snazší vedení podniku, zvýšená flexibilita problémy s návratem do původního stavu nižší riziko podnikání nepříznivý dopad na pracovní morálku
  • informační a komunikační technologie

  • údržba

  • ostraha

  • PR – marketing

  • účetnictví

  • doplňkové služby (kadeřník, nehty, …)

  • úklid

Smlouva o outsourcingu bude obsahovat: jména stran mezi kterými se smlouva uzavírá

na jak dlouho se smlouva uzavírá

co vše bude předmětem outsourcingu

za jakých podmínek lze odstoupit od smlouvy

zajištění bezpečnosti

postup řešení problémů

mezi kým bude probíhat veškerá komunikace

možnosti kontroly

Témata, do kterých materiál patří