5. Marketing v hotelnictví
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Marketing v hotelnictví
Hotelový marketing
Pojem marketing
znamená zjistit, co host chce, po čem touží a následně mu tuto službu poskytnout se ziskem
Hotel se snaží zjistit:
S čím chceme na trh přijít, kam se chceme dostat
Naše konkurence
Jak dosáhneme zisku
Marketing = jít na trh
Trh = poptávka + nabídka
Koncept marketingu
-
Průzkum trhu – můžeme provádět pomocí SWOT analýzy
-
Zvolení marketingového cíle – určení směru nebo filozofií, které chcete dosáhnout
-
Marketingové strategie a plány – použití marketingového mixu – kombinace marketingových nástrojů 4P (produkt, cena, promo akce, místo)
-
Kontrola – kontrolujeme, jestli jsme dosáhli stanoveného cíle
SWOT analýza
silné stránky – konkurenční výhoda, manažerské dovednosti, široký sortiment služeb, výhodné dodavatelské vztahy
slabé stránky – konkurenční nevýhoda
hrozby – nepříznivá situace ve firemním okolí, nebezpečí konkurence, ztráta významného zákazníka, navyšování cen od dodavatelů
příležitosti – příznivá situace firemním okolí, výhody před konkurencí, zlepšení postavení na trhu, prodej přes internet – rozvoj prodejních kanálů
SWOT
analýza
Interní analýza Silné stránky Slabé stránkyE
x
t
e
r
n
í
a
n
a
l
ý
z
a
PříležitostiS-O Strategie:
Vývoj nových metod, které jsou vhodné pro rozvoj silných stránek společnosti (projektu)
W-O Strategie:
Odstranění slabin pro vznik nových příležitostí
HrozbyS-T Strategie:
Použití silných stránek pro zamezení hrozeb
W-T Strategie:
Vývoj strategií, díky nimž je možné omezit hrozby, ohrožující naše slabé stránky
Corporate identity
= identita podniku
Jedná se o sladěný způsob chování, kterým si podnik udržuje důvěru a jedinečnost
Identita podniku – např. vlastní pohled zákazníka
Corporate design
– natření budovy, oblečení zaměstnanců, vnitřní vybavení
Corporate behaviour
– sociální chování zaměstnanců
Corporate comunication
– komunikace se zákazníkem, s dodavatelem
Outsourcing
podstatou vyčlenění určitých podnikových činností a nahrazení externími poskytovateli
VÝHODY OUTSOURCINGU NEVÝHODY OUTSOURCINGU nižší nákladové hospodářství závislost na externím partnerovi vyšší úroveň konkurence schopnosti únik informací snazší vedení podniku, zvýšená flexibilita problémy s návratem do původního stavu nižší riziko podnikání nepříznivý dopad na pracovní morálkuinformační a komunikační technologie
údržba
ostraha
PR – marketing
účetnictví
doplňkové služby (kadeřník, nehty, …)
úklid
Smlouva o outsourcingu bude obsahovat: jména stran mezi kterými se smlouva uzavírá
na jak dlouho se smlouva uzavírá
co vše bude předmětem outsourcingu
za jakých podmínek lze odstoupit od smlouvy
zajištění bezpečnosti
postup řešení problémů
mezi kým bude probíhat veškerá komunikace
možnosti kontroly