Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




2. Hotelové řetězce a moderní formy řízení hotelu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (20.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Hotelové řetězce a moderní formy řízení hotelu

Kooperace podniků cestovního ruchu

  • 50. léta, americká letecká společnost American Airlines založila první hotelovou společnost Hotels Corporation

  • Jeden z prvních hotelových řetězců Inter Continental

  • Společnost chtěla nabídnout svým to nejlepší pohodlí a komfort všude na světě

  • 80. léta, rozkvět hotelových řetězců, silnější postavení na mezinárodním trhu

  • Nejrychleji rostoucí řetězec Holiday Inn

  • Hilton Hotel Corporations, Marriott Corpor, Four Seasons, Orea Hotels, Accor, Choice Hotels, SAS Radison, Kempinski, Fortuna Hotels, Mövenpick

Výhody hotelových řetězců
  • Finanční výhody – bez velkých finančních nákladů (nižší náklady na reklamu, kontroly,…)

  • Marketingové výhody – využití společné reklamy, databáze klientů, marketingový výzkum

  • Všeobecná důvěra – bankovní úvěr, spokojenost klientů

  • Výhody v oblasti nákupu – příznivější ceny a dostupnost výrobků

  • Manažerské výhody – tréninkové programy, kurzy, školení, vlastní vzdělávací program

  • Technické výhody – společná údržba, prádelna, ekologické předpisy

Nevýhody hotelových řetězců
  • Komunikace – vhodný komunikační prostředek, nejmodernější technika

  • Kontroly – dodržování stanovených kontrol

  • Náklady – neměly by být vyšší, než kdyby byl hotel samostatnou jednotkou

Systémy hotelových řetězců

  1. Integrovaný řetězec – složený z hotelů, z nichž některé vlastní, ale lze kombinovat různými formami:

  • Vlastníkem je sama společnost

  • Franchisová smlouva – prodej práva, stejný název, značka, design

  • Dosažená vlastního vedení

  • Smlouva o řízení – smlouva mezi provozovatelem a vlastníkem za účelem poskytování výkonů a prodej služeb (ubytování, stravování)

  1. Dobrovolný řetězec – vzniká, když se domluví několik nezávislých hotelů s účelem společného podnikání na akcích, které by si jako samostatné jednotky nemohly dovolit

  • Strategická aliance = cílem je spojit zdroje, znalosti a přístup na trh

Moderní formy řízení

Outsourcing
  • Vnější zdroje využití, nákup mimo podnik

  • Podstatou je vyčlenění určitých podnikových činností a nahrazení externími poskytovateli

  1. Výhody outsourcingu

  • Nižší nákladové hospodářství, vyšší úroveň konkurence služeb

  • Snažší vedení celého podniku, zvýšená flexibilita

  • Nižší riziko podnikání

  1. Nevýhody outsourcingu

  • Závislost na externím partnerovi

  • Únik informací

  • Problémy s navrácením do původního stavu

  • Nepříznivý dopad na pracovní morálku

Franchising
  • Vzniká v USA, vznik sítí distributorů, automobilů, hotelů, restaurací, kaváren …

  • Představuje marketingový systém distribuce služeb, zboží a technologie, který je založen na spolupráci mezi finančně samostatnými stranami – Franchisor (poskytovatel) a Franchisiant (příjemce)

  • Franchisor zaručuje právo a zároveň ukládá povinnost provozovat obchodní činnost v souladu s jeho koncepcí

Témata, do kterých materiál patří