6. Kontrola
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Kontrola
ve veřejném stravování je možno a nutno provádět různé typy kontrol
kontrola je nedílnou součástí správného vedení
kontrola musí dokázat, zda bylo dosaženo stanovených cílů
kontrola by měla být vždy posuzována kriticky a zodpovědně
Typy kontrol
-
Vnitřní kontrola
namátková – lepší odhalení nedostatků personálu, vykonávají ji většinou top manageři nebo pracovníci vedoucích funkcí
hlášená – neodhalí nedostatky, pracovníci mají čas na přípravu, pracovníci si dávají větší pozor na sledování věcí, může sloužit jako motivace pro zaměstnance
-
Vnější kontrola
-
externí specializované agentury
= Mystery shopping-guest
neohlášené kontroly prostor kam má přístup běžný zákazník
zjišťování kvality poskytovaných služeb, stav hotelového inventáře, chování personálu, čistota prostor
po kontrole se zpracovává souhrnná zpráva pro vedení hotelu
zajištění objektivity
-
státní kontrola
= zaměřuje se na hospodaření s hmotnými a finančními prostředky a na plnění povinnosti vyplývajících z obecně závazných právních předpisů
− Nejvyšší kontrolní úřad – má oprávnění kontrolovat hospodaření se státním majetkem a finančními prostředky
− Česká obchodní inspekce (ČOI) – kontroluje podmínky k zabezpečení jakosti, požadavky na osobní hygienu, hygienickou nezávadnost provozu, používání ověřovaných měřidel, zda nedochází ke klamání spotřebitele
− Česká zemědělská a potravinářská inspekce – dodržování stanovených podmínek při výrobě/přípravě
− Hygienická služba – podřízena ministerstvu zdravotnictví, hygienické požadavky na stravovací služby
− Orgány veterinární správy – dozor při výrobě, skladování, přepravě potravin živočišného původu
− Živnostenský úřad – rozsah a platnost živnostenského oprávnění, označení provozovny a doklady o nabytí zboží
− Státní požární dozor
− Úřady práce
− Finanční orgány
− Policie ČR
− Okresní správa sociálního zabezpečení
Protokol o zjištěných nedostatcích
Obsahuje: popis zjištěných skutečností
označení kontrolního orgánu + pracovníky
označení kontrolované osoby
místo a čas
předmět kontroly
− povinností kontrolních podniků je seznámení provozovatele s obsahem protokolu a předat kopii protokolu
Práva a povinnosti kontrolních pracovníků
oprávnění vstupovat do provozoven
požadovat doložení dokladů a jiných písemností
požadovat poskytování informací
zajišťovat doklady = ponechání kopií
požadovat odstranění nedostatků ve stanovené lhůtě
ukládat pokuty
Reklamační řád
= závazná ustanovení pro vyřizování vad
práva a povinnosti zákazníků, řídí se občanským zákoníkem