8. Úsek housekeeping
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Úsek housekeeping
Charakteristika úseku housekeeping
činnost lůžkové části hotelu
zaměřeno na ubytování hosta a jeho perfektní přípravu pokoje k pobytu
zahrnuje běžný úklid pokoje během pobytu hosta, závěrečný úklid po odjezdu hosta, zajištění bezporuchové funkce a jeho zařízení, obstarání drobných služeb, generální úklid a úklid společných částí hotelu
Zaměstnanci
-
Vedoucí housekeepingu
zodpovídá za organizaci a řízení ubytovací části hotelu
kontroluje práci podřízených pracovníků
kontroluje zajištění hygieny a čistoty hotelu
dodržování standardních služeb, hygienických a bezpečnostních předpisů, včetně ochrany majetku
kontroluje kvalitu služeb
odpovídá za udržování a opravy vybavenosti pokojů i ostatních zařízení v této části hotelu
předkládá včas požadavky na doplnění vybavení
-
Hotelová hospodyně
organizuje úklidové služby na jednotlivých pokojích
řídí a kontroluje práci jednotlivých pokojských
vede evidenci prádla
řídí výměnu prádla, doplňování vybavení pokojů
má schopnost kontaktu s hosty, schopnost rozhodování
znalost cizího jazyka
má mít odborné znalosti, týkající se používání čistících prostředků
dodržuje osobní i provozní hygienu
chová se diskrétně k hostům
spolupracuje s recepcí
dbá o šetření s energií, vody, čistících prostředků
zabezpečuje správné uložení prádla a jiných svěřených prostředků, jejich zajištění proti škodám i krádežím
nárokuje ochranné pracovní pomůcky pro pracovníky ubytovacího úseku
jedenkrát ročně sestavuje plán úklidových prací na následující rok,
zabezpečuje správné uložení prádla a jiných svěřených prostředků, jejich zajištění proti škodám i krádežím
zodpovídá za své podřízené, předkládá návrhy na jejich odměny, popř. postihy
rozepisuje směny, sleduje vytíženost pokojských
-
Pokojská
při nástupu do práce obdrží přehled pokojů, které musí uklidit a kartu opravňující ji ke vstupu do hotelových pokojů
vykonává vlastní úklid pokojů dle manuálu
je vždy upravena, čistá, působí klidně a mile ve styku k hostům
zodpovídá za svěřené prostředky na svém úseku
provádí drobné úpravy na prádle
hlásí případné škody na zařízení
zajišťuje služby poskytované na úseku pokojů včetně vyúčtování (za praní, žehlení prádla)
pomáhá hostům s vybalováním zavazadel
na přání hosta připravuje koupel
denně vypracovává přehled o obsazenosti lůžek
ve vyšších třídách připravuje lůžka hostům na spaní
nosí předepsané oblečení, obuv, šaty, zástěra
používá univerzální klíč, kterým otevírá všechny dveře pokojů, má jej upevněný na pracovních šatech
při úklidu nechává dveře do hotelového pokoje otevřené (bezpečnosti)
vůči hostům se chová diskrétně
klepání na dveře – vstup na pokoj – zaklepat – čekat, žádná odpověď – znovu zaklepat, žádná odpověď – vstoupit