Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




7. Úsek front office

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (21.01 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Úsek Front Office

Charakteristika úseku FO

součást ubytovacího úseku hotelu, jedná se o část příjmovou = dochází zde k prvnímu kontaktu s hostem

FO má přehled o ubytovací kapacitě

host si zde utváří první názor na celý hotel

Zaměstnanci FO

Front office manager – vedoucí recepce

  • musí zvládat vést tým recepčních a koordinovat jejich práci

  • zajistit běžný chod recepce (zajistit všechny informace a služby, které jsou spojené s pobytem našich hostů)

  • administrativní a organizační podpora

  • spolupráce s ostatními odděleními hotelu

  • evidence obsazených a volných pokojů

  • pronájem volných pokojů

  • evidence účtů hostů

  • inkaso hostů

  • zajišťování odjezdu hosta

  • příjem rezervací

Zástupce vedoucího – má pravomoc zastávat všechny funkce vedoucího

Recepční – vyřizování objednávek a registrací, provádění vyúčtování s hostem, upselling, podpora prodeje a reklama

Požadavky na recepčního: stálý úsměv

reprezentativní schopnosti

jazyková vybavenost

diskrétnost

poskytování přesných a pravdivých informací

znalost provozu

odolnost vůči stresu

Pracovníci vrátnice:

  • Bell captain (vedoucí poslíčků)

  • Parking boy (parkuje auta)

  • Lift boy (obsluhuje výtah)

  • Door man (dveřník)

  • pracovníci sekretářských služeb a business centra

  • šatnář

  • čistič bot

  • telefonista

  • pochůzkář – poslíček (když chce host něco někam zanést, podává informace)

Směnárník – pověřená osoba, která operuje s financemi a musí se povinně řídit aktuálními kurzy ČNB

Evidence na úseku FO

Charakteristika

výpočetní technika v hotelech a dalších UZ se využívá v podobě multifunkčního systému, které zpracovávají celou agendu hotelu a propojují jednotlivá pracoviště

za hotelový informační systém se považují veškeré vzájemné informační toky uvnitř hotelu a zároveň mezi hotelem a jeho okolím

Rozdělení

hotelový deník – obsahuje placené služby, jež host využil

při odjezdu na základě tohoto deníku probíhá vyúčtování

waiting list – seznam potencionálních zákazníků, který se z důvodu obsazenosti hotelu nemohou ubytovat

rooming list – k okamžitému informování recepčního ohledně obsazenosti jednotlivých pokojů

hotelový průkaz hosta – vydán hostovi při jeho příjezdu spolu s čipovou kartou nebo klíčem

slouží k identifikaci při využívání hotelových služeb

vzkazy pro hosta – zaznamenávají se na malém lístečku, přijímá je recepční a následně předá dotyčné osobě

kniha buzení – telefonem či zaklepáním

evidence ztrát a nálezů – formulář pro nalezené či ztracené věci

po přihlášení se jsou hostovi vydány na základě popisu

nevyzvednuté věci se po 6 měsících likvidují a mažou z evidence

kniha objednávek – eviduje přijaté objednávky na ubytování

jméno hosta, časové rozmezí pobytu, podpis pracovníka, který objednávku přijímal

Témata, do kterých materiál patří