7. Úsek front office
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Úsek Front Office
Charakteristika úseku FO
součást ubytovacího úseku hotelu, jedná se o část příjmovou = dochází zde k prvnímu kontaktu s hostem
FO má přehled o ubytovací kapacitě
host si zde utváří první názor na celý hotel
Zaměstnanci FO
Front office manager – vedoucí recepce
-
musí zvládat vést tým recepčních a koordinovat jejich práci
-
zajistit běžný chod recepce (zajistit všechny informace a služby, které jsou spojené s pobytem našich hostů)
-
administrativní a organizační podpora
-
spolupráce s ostatními odděleními hotelu
-
evidence obsazených a volných pokojů
-
pronájem volných pokojů
-
evidence účtů hostů
-
inkaso hostů
-
zajišťování odjezdu hosta
-
příjem rezervací
Zástupce vedoucího – má pravomoc zastávat všechny funkce vedoucího
Recepční – vyřizování objednávek a registrací, provádění vyúčtování s hostem, upselling, podpora prodeje a reklama
Požadavky na recepčního: stálý úsměv
reprezentativní schopnosti
jazyková vybavenost
diskrétnost
poskytování přesných a pravdivých informací
znalost provozu
odolnost vůči stresu
Pracovníci vrátnice:
Bell captain (vedoucí poslíčků)
Parking boy (parkuje auta)
Lift boy (obsluhuje výtah)
Door man (dveřník)
pracovníci sekretářských služeb a business centra
šatnář
čistič bot
telefonista
pochůzkář – poslíček (když chce host něco někam zanést, podává informace)
Směnárník – pověřená osoba, která operuje s financemi a musí se povinně řídit aktuálními kurzy ČNB
Evidence na úseku FO
Charakteristika
výpočetní technika v hotelech a dalších UZ se využívá v podobě multifunkčního systému, které zpracovávají celou agendu hotelu a propojují jednotlivá pracoviště
za hotelový informační systém se považují veškeré vzájemné informační toky uvnitř hotelu a zároveň mezi hotelem a jeho okolím
Rozdělení
hotelový deník – obsahuje placené služby, jež host využil
při odjezdu na základě tohoto deníku probíhá vyúčtování
waiting list – seznam potencionálních zákazníků, který se z důvodu obsazenosti hotelu nemohou ubytovat
rooming list – k okamžitému informování recepčního ohledně obsazenosti jednotlivých pokojů
hotelový průkaz hosta – vydán hostovi při jeho příjezdu spolu s čipovou kartou nebo klíčem
slouží k identifikaci při využívání hotelových služeb
vzkazy pro hosta – zaznamenávají se na malém lístečku, přijímá je recepční a následně předá dotyčné osobě
kniha buzení – telefonem či zaklepáním
evidence ztrát a nálezů – formulář pro nalezené či ztracené věci
po přihlášení se jsou hostovi vydány na základě popisu
nevyzvednuté věci se po 6 měsících likvidují a mažou z evidence
kniha objednávek – eviduje přijaté objednávky na ubytování
jméno hosta, časové rozmezí pobytu, podpis pracovníka, který objednávku přijímal