7. Úsek front office
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Výhody a nevýhody
Hotelové systémy
Výhody:
-
Rychlejší manipulace
-
Přehlednost
-
Nehromadí se nám přebytečné papíry
-
Často stačí zadat jen jméno hosta a dohledáme si všechny potřebné informace
-
Levnější než dokupování ručních písemností
Nevýhody:
X Nákladnější oprava v případě selhání
X Nutno zaškolit personál
X Systém „spadne“, pokud vypadne proud
Ruční evidence
Výhody:
-
Snadná manipulace
-
Přehledné
Nevýhody:
X Časem se stávají používané písemnosti neúhlednými
X Při ztrátě dokumentů vzniká problém
X Pomalejší způsob zapisování
X Hromadění veškerých dokumentů – zabírá moc místa
Služby poskytované na úseku FO
Rezervační – pomohou potencionálnímu hostovi s rezervací a následnou dokumentací při příjezdu
Směnárenské – pracovník (dle stanovených kurzů ČNB) rozměňuje cizí měnu na české koruny či jiné
Concierge:
Průvodce – pomůže hostům s orientací, představí jim dané místo a jeho historii či je provede po památkách
Doprava – zajišťují doprav z letiště do hotelu, taxi nebo limuzínou
Vstupenky – nabízejí pomocnou ruku při výběru, rezervaci a zajištění vstupenek na jakékoliv divadelní, koncertní, sportovní představení
Okružní jízdy – představí lokalitu prostřednictvím nejrůznějších okružních jízd ušitých na míru dle hostových požadavků
Okružní jízdy mimo danou lokalitu – pro více náročné klienty zprostředkovává okružní jízdy i několik km od hotelu
Konzumační – k dispozici mohou být: lobby bary, kavárny i bufety. Služby jsou tedy zaměřeny na pokrmy a nápoje
Rezervační systémy
= komplexní a flexibilní nástroj pro řízení hotelů
funkce správy rezervací
přehled o obsazenosti pokojů
napojení na kartový systém (zámek pokoje)
evidence stavu pokojů (úklid, …)
podklady pro účetnictví
statistiky a analýzy pro management
možnost online rezervace pomocí webových stránek hotelu
nejpoužívanější: Amadeus, Previo, Fidelio, Mefisto
používají potencionální zákazníci – dopředu si vyhledají kapacitu hotelu
v rezervačním formuláři si host nastaví své požadavky → robot vyhodnotí → vznikne nabídka (booking.com atd.)
platba online nebo převodem
zásady rezervačního systému: jednoduchá a snadná orientace, zajímavá grafika, pravidelná aktualizace, využití zvuku a videa, mapa UZ, rating UZ, kontakt na call centrum