13. Společenské akce v hotelu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Společenské akce v hotelu
Charakteristika
Jsou akce pořádané pro určitou slavnostní příležitost jako její vyvrcholení
Akce jsou pořádány v gastro provozovnách či různých atraktivních prostorách (kulturní historické památky, atria, ale též např. v přírodě či na lodi)
Akce se můžou konat v denních i večerních hodinách s různým způsobem obsluhy (jednoduchá obsluha, složitá obsluha, banketní obsluha, raut)
Hostitel nejprve osloví provozovnu, dohodne termín dne konání, počet osob, finanční kalkulaci, téma, věkové rozložení hostů, výjimky
Na základě tohoto hostitel pošle provozovně písemnou objednávku, kterou musí provozovna potvrdit
Domluvení zálohy
Druhy společenských akcí
-
Podle společenského účelu
soukromé – rodinné akce, promoce, oslavy
státní akce (delegace)
společenská setkání (rauty, recepce)
-
Podle způsobu obsluhy
banket
raut
slavnostní oběd (složitá obsluha)
Objednávka a pracovní příkaz
Objednávka
vždy písemně – termín, počet hostů, charakter, …
vedoucí restaurace na základě objednávky vypracuje pracovní příkaz / komando
Pracovní příkaz
soubor tiskopisů sloužící k informování jednotlivých pracovníků a odděleních o požádané společenské akce, odvíjí se od náročnosti akce
obsahuje: písemnou objednávku
časový harmonogram
soupis pracovníků a jejich povinnosti
jmenný seznam a zasedací pořádek hostů
nákres umístění slavnostní tabule konkrétní místností
založení inventáře na slavnostní tabuli – nákres
postup servisu pokrmů
přání hostů atd.
podpis odpovědného pracovníka nacházející se na konci
Postavení F&B managementu při společenských akcích
V čele gastronomického oddělení hotelu stojí F&B Manager. Zabývá se problematikou řízení procesů v oblasti plánování výroby a kontroly práce ve stravovacím úseku jako celku. Řídící pracovník F&B je přímo podřízen funkci na vrcholu organizační struktury, je člen TOP managementu nebo provozního managementu. Kontroluje, řídí a organizuje gastronomický úsek.
Manager slavnostních příležitostí:
-
je odpovědný za přípravu, organizaci, realizaci, kontrolu a vyhodnocení slavnostních
-
příležitostí
-
vítá účastníky různých akcí
-
organizuje program akce
-
musí být kreativní
-
musí zvládat jednotlivé pracovní postupy v rámci organizace akcí
-
k realizaci programových náplní se často zvou specialisté a odborníci
-
musí předvídat trendy monitorováním změn vkusu a očekávání zákazníků
Další zaměstnanci podílející se na společenských akcích
Výrobní středisko:
šéfkuchař
kuchař, cukrář
kalkulant
hospodyně v kuchyni
zaměstnanci umývárny
Odbytový úsek:
vedoucí směny
vrchní číšník
číšníci
barmani
výčepní
Banket
Průběh hostiny se řídí předem stanovených pořadem (protokolem)
Podává se předem dohodnuté menu, jednotné pro všechny hosty, výjimkou jsou pouze nemocní a malé děti
Hosté sedí u společné tabule podle zasedacího pořádku
Pokrmy se z kuchyně odnáší na společných mísách a překládají zleva na předem založené talíře
Obsluhující mají společné nástupy a odchody
Na začátku nebo během hostiny se pronášejí slavnostní přípitky
Doba konání je v poledne nebo večer