Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




13. Společenské akce v hotelu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (29.2 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Společenské akce v hotelu

Charakteristika
  • Jsou akce pořádané pro určitou slavnostní příležitost jako její vyvrcholení

  • Akce jsou pořádány v gastro provozovnách či různých atraktivních prostorách (kulturní historické památky, atria, ale též např. v přírodě či na lodi)

  • Akce se můžou konat v denních i večerních hodinách s různým způsobem obsluhy (jednoduchá obsluha, složitá obsluha, banketní obsluha, raut)

  • Hostitel nejprve osloví provozovnu, dohodne termín dne konání, počet osob, finanční kalkulaci, téma, věkové rozložení hostů, výjimky

  • Na základě tohoto hostitel pošle provozovně písemnou objednávku, kterou musí provozovna potvrdit

  • Domluvení zálohy

Druhy společenských akcí
  1. Podle společenského účelu

soukromé – rodinné akce, promoce, oslavy

státní akce (delegace)

společenská setkání (rauty, recepce)

  1. Podle způsobu obsluhy

banket

raut

slavnostní oběd (složitá obsluha)

Objednávka a pracovní příkaz

Objednávka

vždy písemně – termín, počet hostů, charakter, …

vedoucí restaurace na základě objednávky vypracuje pracovní příkaz / komando

Pracovní příkaz

soubor tiskopisů sloužící k informování jednotlivých pracovníků a odděleních o požádané společenské akce, odvíjí se od náročnosti akce

obsahuje: písemnou objednávku

časový harmonogram

soupis pracovníků a jejich povinnosti

jmenný seznam a zasedací pořádek hostů

nákres umístění slavnostní tabule konkrétní místností

založení inventáře na slavnostní tabuli – nákres

postup servisu pokrmů

přání hostů atd.

podpis odpovědného pracovníka nacházející se na konci

Postavení F&B managementu při společenských akcích

V čele gastronomického oddělení hotelu stojí F&B Manager. Zabývá se problematikou řízení procesů v oblasti plánování výroby a kontroly práce ve stravovacím úseku jako celku. Řídící pracovník F&B je přímo podřízen funkci na vrcholu organizační struktury, je člen TOP managementu nebo provozního managementu. Kontroluje, řídí a organizuje gastronomický úsek.

Manager slavnostních příležitostí:
  • je odpovědný za přípravu, organizaci, realizaci, kontrolu a vyhodnocení slavnostních

  • příležitostí

  • vítá účastníky různých akcí

  • organizuje program akce

  • musí být kreativní

  • musí zvládat jednotlivé pracovní postupy v rámci organizace akcí

  • k realizaci programových náplní se často zvou specialisté a odborníci

  • musí předvídat trendy monitorováním změn vkusu a očekávání zákazníků

Další zaměstnanci podílející se na společenských akcích

Výrobní středisko:
  • šéfkuchař

  • kuchař, cukrář

  • kalkulant

  • hospodyně v kuchyni

  • zaměstnanci umývárny

Odbytový úsek:
  • vedoucí směny

  • vrchní číšník

  • číšníci

  • barmani

  • výčepní

Banket

  • Průběh hostiny se řídí předem stanovených pořadem (protokolem)

  • Podává se předem dohodnuté menu, jednotné pro všechny hosty, výjimkou jsou pouze nemocní a malé děti

  • Hosté sedí u společné tabule podle zasedacího pořádku

  • Pokrmy se z kuchyně odnáší na společných mísách a překládají zleva na předem založené talíře

  • Obsluhující mají společné nástupy a odchody

  • Na začátku nebo během hostiny se pronášejí slavnostní přípitky

  • Doba konání je v poledne nebo večer

Témata, do kterých materiál patří