Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




4. Propagace a reklama v hotelnictví

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (22.24 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Propagace a reklama v hotelnictví

Marketing jako pojem

marketing znamená zjistit co host chce, po čem touží, a následně mu tuto službu poskytnout se ziskem

pomocí nástrojů, metod a technik marketingového výzkumu dochází ke zjištění potřeb a přání zákazníka ze strany firem, státních institucí či dalších organizací, na základě zjištěných skutečností pak tyto organizace přijmou taková opatření, jejichž cílem je nabídnout zákazníkovi výrobky a služby s co největší přidanou hodnotou, ve správný čas, na ideálním místě a za vhodnou cenu

Standartní propagace a speciální propagační akce

propagace znamená šíření informací, s cílem uvedení předmětu propagace ve známost

zvyšování povědomí o daném produktu/službě

součást marketingových aktivit podniku

propagace nepřímá – směřovaná plošně, ne na konkrétního člověka

patří sem propagační akce – prezentace, semináře, výstavy – letáky, katalogy, prospekty, webové stránky, inzerce

propagace přímá – směřuje na konkrétního zákazníka

obvykle navazuje na nepřímou propagaci

patří sem oslovení zákazníka dopisem, telefonním hovorem, emailem, atd

podpora prodeje – jedná se o nepřímý nástroj komunikace

snaží se podpořit prodej pomocí různých podnětů, konkrétních motivů ke koupi

těmito motivy mohou být například reklamní dárky, vzorky, ochutnávky, kupóny, cenové stimuly, vystavené zboží, soutěže, prémie

osobní prodej – jde o přímou komunikace „face to face“

jelikož působí přímo na kupujícího, je efektivnější než ostatní nástroje propagace

typicky se využívá u produktů jako kosmetika, drogerie, elektrospotřebičů, peněžních a pojišťovacích služeb

tento nástroj umožňuje získání okamžité zpětné vazby od zákazníka

Komunikační nástroje

  1. Podpora prodeje – souhrn nástrojů, které podceňují k uskutečnění nákupu (vzorky, slevy, balíček služeb)

  2. Vztah s veřejností – jedná se o spolupráci s trhem, hotel se snaží zlepšovat vztahy s veřejností (dodavatelé, konkurence, média, zákazník)

Public relations = vztah s veřejností

  1. Reklama = placená forma neosobní prezentace služeb a výrobků. Využití při zavádění služby na trh, během fungování

nevýhody reklamy – neosobní, jednosměrná komunikace se zákazníkem (TV)

výhody – zviditelnění výrobků, navýšení zisku

úspěšná reklama – stručná, pravdivá, poutavá, nerasistická, dobrý nápad, styl, vtipná, žádné vulgarismy

kladná reklama – billboard, spokojený zákazník, leták, populární zákazník, jídelní a nápojové lístky

nevhodná reklama – televize, nekvalifikovaný personál

Veletrhy

Top Gastro & Hotel, For Gastro &Hotel, Tourism Expo, Holiday world

místo setkání producentů a obchodníků stejného odvětví

probíhá prezentace produktu/firmy, navázání obchodních vztahů, uzavření obchodů, sledování nových trendů a konkurencí

Témata, do kterých materiál patří