4. Propagace a reklama v hotelnictví
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Propagace a reklama v hotelnictví
Marketing jako pojem
marketing znamená zjistit co host chce, po čem touží, a následně mu tuto službu poskytnout se ziskem
pomocí nástrojů, metod a technik marketingového výzkumu dochází ke zjištění potřeb a přání zákazníka ze strany firem, státních institucí či dalších organizací, na základě zjištěných skutečností pak tyto organizace přijmou taková opatření, jejichž cílem je nabídnout zákazníkovi výrobky a služby s co největší přidanou hodnotou, ve správný čas, na ideálním místě a za vhodnou cenu
Standartní propagace a speciální propagační akce
propagace znamená šíření informací, s cílem uvedení předmětu propagace ve známost
zvyšování povědomí o daném produktu/službě
součást marketingových aktivit podniku
propagace nepřímá – směřovaná plošně, ne na konkrétního člověka
patří sem propagační akce – prezentace, semináře, výstavy – letáky, katalogy, prospekty, webové stránky, inzerce
propagace přímá – směřuje na konkrétního zákazníka
obvykle navazuje na nepřímou propagaci
patří sem oslovení zákazníka dopisem, telefonním hovorem, emailem, atd
podpora prodeje – jedná se o nepřímý nástroj komunikace
snaží se podpořit prodej pomocí různých podnětů, konkrétních motivů ke koupi
těmito motivy mohou být například reklamní dárky, vzorky, ochutnávky, kupóny, cenové stimuly, vystavené zboží, soutěže, prémie
osobní prodej – jde o přímou komunikace „face to face“
jelikož působí přímo na kupujícího, je efektivnější než ostatní nástroje propagace
typicky se využívá u produktů jako kosmetika, drogerie, elektrospotřebičů, peněžních a pojišťovacích služeb
tento nástroj umožňuje získání okamžité zpětné vazby od zákazníka
Komunikační nástroje
-
Podpora prodeje – souhrn nástrojů, které podceňují k uskutečnění nákupu (vzorky, slevy, balíček služeb)
-
Vztah s veřejností – jedná se o spolupráci s trhem, hotel se snaží zlepšovat vztahy s veřejností (dodavatelé, konkurence, média, zákazník)
Public relations = vztah s veřejností
-
Reklama = placená forma neosobní prezentace služeb a výrobků. Využití při zavádění služby na trh, během fungování
nevýhody reklamy – neosobní, jednosměrná komunikace se zákazníkem (TV)
výhody – zviditelnění výrobků, navýšení zisku
úspěšná reklama – stručná, pravdivá, poutavá, nerasistická, dobrý nápad, styl, vtipná, žádné vulgarismy
kladná reklama – billboard, spokojený zákazník, leták, populární zákazník, jídelní a nápojové lístky
nevhodná reklama – televize, nekvalifikovaný personál
Veletrhy
Top Gastro & Hotel, For Gastro &Hotel, Tourism Expo, Holiday world
místo setkání producentů a obchodníků stejného odvětví
probíhá prezentace produktu/firmy, navázání obchodních vztahů, uzavření obchodů, sledování nových trendů a konkurencí