Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3. Organizační struktura hotelu, hotelový marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (45.94 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Organizační struktura hotelu, hotelový marketing

Vymezení pojmu

uspořádání pracovních procesů, lidských a věcných zdrojů k dosažení cílů

rozčlenění na hlavní úseky a pod úseky podle činnosti a jejich vzájemné vazby

musí být přehledná a vyznačující co nejjednoznačnější dělbu práce

jde o to, aby se sjednotila koordinace mezi jednotlivými úseky

v každém provozu je rozdílná, ale úseky spolu musí spolupracovat

Organizační struktura hotelu musí zajistit: dělbu práce, spolupráci jednotlivých úseků, delegaci rozhodovacích pravomocí, vztahy podřízenosti a nadřízenosti, neformální organizaci

Druhy: funkcionální – u malých hotelů

divizní – u větších hotelů, má pod sebou divize

Vedoucí pracovníci

Obecné požadavky na vedoucí pracovníky

Správná komunikace, schopnost kompromisu, rozhodnout se, kontrola, motivace, znát úsek, kde pracuji, spolupráce, příjemné vystupování a vzhled

Typy manažerů:

  1. Autokratický typ: nezajímají ho názory ostatních, myslí si o sobě, že dělá všechno dobře, vytváří neosobní vztah

  2. Demokratický typ: ví, co má dělat, umí dobře vést, akceptuje názory podřízených, skupina je spokojená a ochotná spolupracovat

  3. Liberální typ: skoro neovlivňuje chod skupiny, nemá autoritu, volný průběh, nemá přesně vymezenou dělbu práce

Provozní úseky hotelu ubytovací – front office, house keeping

stravovací – F&B

technický

Osobnostní předpoklady: osoba důrazná, nápaditá a kreativní

má praktické zkušenosti, praxe

jazykové znalosti

asertivní chování

dobrá schopnost úsudku a znalost psychologie

výborný zdravotní stav, společenské vystupování

flexibilní – nepravidelná pracovní doba

TOP management

Ředitel Ředitel divize Prodejní, technický (právník), ekonomický, finanční, obchodní, personální, provozní Front Office F&B Housekeeping

Generální ředitel – hlavní ředitel zodpovědný za celý chod hotelu

Výkonní ředitelé – řídí činnost hotelu v souladu s právními úkony, plní úkoly, které jim jsou uloženy, odpovídají za řízení hotelu a splnění úkolů

Výkonné funkce v hotelu:

Právník dodržuje právní normy, jedná před soudy a státní správou, vymáhá pohledávky, sleduje pojistky, vypracovává smlouvy

Ekonomický ředitel dohlíží na správné využívání hotelu, zodpovídá za finanční kázeň (daně) a cenovou politiku, řídí hotelovou pokladnu, kontroluje účetnictví

Obchodní ředitel řídí ceny ve stravování, rozvíjí obchodní síť, kontroluje poctivost prodeje, vyřizuje reklamace, pořádá gastronomické akce

Personální ředitel vyplácí mzdy zaměstnancům, přijímá nové zaměstnance, stará se o studenty v době praxe, vede agendu všech zaměstnanců

Provozní management

zajišťuje každodenní plynulý chod hotelu (výroba, odbyt, sklad)

  1. Front Office

Vedoucí úseku ubytování – organizuje a řídí činnosti ubytovacích středisek, využívá kapacitu hotelu, dodržuje a kontroluje poctivost prodeje, vyřizuje stížnosti hostů, dělá rezervace

Témata, do kterých materiál patří