Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Základy informačních systémů

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (636.72 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- ERP = označení systému, který slouží podniku k řízení a integraci všech oblastí své činnosti (plánování, zásobování, nákup, prodej, marketing, finance …) a tyto činnosti automatizuje

- integrace všech oddělení

- centralizace informací (databáze)

- nástroj pro fungování firmy

a) Jaká je náplň jednotlivých částí (MIS, EIS, EDI, ...) podnikového IS?

  • MIS (= Management Information System) – poskytuje informace pro efektivní řízení podniku (na taktické a operativní úrovni)

  • EIS (= Executive Information System) – vrcholové řízení organizace

  • EDI (= Electronic Data Interchange) – systém výměny a sdílení dat mezi 2 nebo více aplikacemi (mezi obchodními partnery, bankami …)

  • MES (= Manufacturing Execution Systems) – podnikový systém řízení výroby (vazba mezi podnikovými IS a systémy pro automatizaci výroby)

  • CRM (= Customer Relationship Management) – řízení vztahů se zákazníky (podnik chce co nejlepší vztahy se zákazníky)

  • ECM (= Enterprise Content Management) – správa podnikových informací

  • HRM (= Human Resources Management) – řízení lidských zdrojů (neboli personalistika)

  • DWH (= Data Warehouse) – datový sklad (zvláštní typ databáze, řeší úlohy nad rozsáhlými soubory dat)

  • GIS (= Geographic Information System) – systém, který umožňuje ukládat, spravovat a analyzovat prostorová data (kreslení map, tvorba územních modelů)

  • SCM (= Supply Chain Management) systém řídící dodavatelský řetězec

  • OIS (= Office Information System) – určený pro podporu kancelářských prací (elektronická pošta, zpracování dokumentů)

  • CIS (= Customer Information System) – evidence pohledávek jednotlivých zákazníků, bezprostřední styk se zákazníkem

  • RIS (= Reservation Information Systém) – rezervační systémy

  • CAD (= Computer Aided Design) – konstrukční a návrhářské práce v průmyslu (návrh výrobků)

  • CAM (= Computer Aided Manufacturing) – automatizovaná podpora řízení výrobních provozů

b) Z jakých modulů se skládá ERP systém, jaké procesy popisuje a jaké jsou jejich návaznosti?

  • Finance – pohledávky a závazky, DLM, hlavní kniha, řízení hotovosti, analýza ziskovosti …
  • HR – plánování a evidence pracovníků, evidence odpracované doby, mzdy, školení, pracovní cesty …
  • Výroba + logistika – plánování výroby, kalkulace nákladů, evidence skladů a řízení zásob, nákup materiálu, výběr dodavatelů a hodnocení, doprava …
  • Marketing a prodej – zpracování objednávek, stanovování cen, propagace výrobků, servis …

→ všechny tyto okruhy ERP systému jsou propojeny

18) CRM, MES, HRM a další komponenty podnikových informačních systémů

- CRM (= Customer Relationship Management) – řízení vztahů se zákazníky

→ tvorba a udržování co nejlepších vztahů se zákazníky – tyto vztahy musí být prospěšné pro obě strany (vyloučeno neetické chování k zákazníkům)

Témata, do kterých materiál patří