KDO CHYTÁ V ŽITĚ - koncept maturitního okruhu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
děti hrající si v žitném poli na okraji útesu před pádem. Už v této myšlence můžeme pozorovat rozjívenost teenagera.
Charakterizovat hlavní postavy v díle:
Šestnáctiletý Holden je inteligentní, citlivý mladík, který se s mnoha věcmi setkává poprvé. Je zaskočen novými poznatky o
mezilidských vztazích a svou nezkušenost a zklamání maskuje okázale cynickým způsobem vyjadřování, pod jehož povrchem však
vycítíme existenciální úzkost, nespokojenost se světem a pocit velké psychické únavy. Holden se na své cestě setkává s řadou lidí,
kteří většinou potvrzují jeho zklamání ze světa dospělých. Jedinou přítelkyní a blízkým člověkem nakonec zůstává jeho malá
sestřička Phoebe, která chápe jeho pocity a snaží se mu pomoci a jež zároveň symbolizuje jeho touhu zůstat dítětem a vyhnout se
vstupu mezi dospělé.
Zařadit autora díla do literárněhistorického kontextu světové literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu
(časové vymezení, znaky literárního období, další představitelé literárního období a jejich díla; kulturně-politický
kontext…):
Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou
směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.
Kapitoly ve studijní příručce a sešitě: Americká literatura 2. poloviny 20. století / Literatura a literární hnutí 2. poloviny 20. století
v USA
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY