PROVOZ KNIHKUPECTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
široký výběr knih
pohodlí při prohlížení knih
bezproblémové a časově nenáročné nakupování
přijatelné ceny knižních novinek
prodavači znají knihy, které prodávají
přehlednost uspořádání
příjemná atmosféra
citlivý a osobní přístup
porozumění jejich potřebám a odpovídající výběr knih
obchod podporuje charitativní a dobročinné účely
Pracovníci, knihkupec
- nepřipustit, aby zaměstnanec dělal práci, na kterou nestačí
- předpoklad knihkupce: dobrý vztah k lidem, všeobecný rozhled, přehled o knižní produkci doma i ve světě,
znát profily jednotlivých obchodních domů, knihkupectví, orientovat se v ekonom., mít aktuální přehled o
novinkách, sledovat události (konkurence, knižní veletrhy doma i v zahraničí)
- ve styku se zákazníky musí umět: komunikovat (mít dostatečnou slovní zásobu), doporučit vhodnou literaturu,
jeho krédem: získávat co nejvíce stálých zákazníků
- vystupování: přistupovat k zákazníkovi slušně, stejně vycházet i se spolupracovníky, kulturním projevem a
oděvem dávat najevo, že si zákazníka váží, zákazníka potěší, když si zapamatuje, jaký je konkrétního kupce
zájem (to mu také jako 1. nabízí), dát ochotně najevo své čtenář. zážitky, promluvit si se zákazníkem
Dělení prodejen
stacionární (stálá) – běžné prodejny (supermarkety, diskonty, obchodní domy,...),
ambulantní (přenosná)
objednávkové (virtuální)