Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




20. eGovernment a informační technologie

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (29.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Datové schránky a službu Czech POINT vykonává ČP jako obstaravatelskou činnost pro Ministerstvo vnitra.

APOST

  • Automatizace poštovních přepážek byla zahájena v roce 1991

  • V roce 1992 bylo ukončeno výběrové řízení dodavatele techniky a byly zahájeny programátorské práce vlastními kapacitami sekce PAT (sekce aplikačních technologií)

  • Již v této době byl projekt rozšířen na automatizaci celé pošty, tzn. přepážek i zázemí

  • Projekt byl nazván APOST (Automated POST)

  • V polovině roku 1993 byla zahájena jeho pilotní instalace (pošta obdržela zastaralou výpočetní techniku a omezené množství osobních počítačů)

  • Začátkem prosince 2001 byl nasazen na poslední poštu, v současné době jsou tedy všechny pošty automatizovány a pracují jednotnou technologií

  • Proces automatizace trval 8 let a představoval investiční náklady 1,2 mld. Kč (pouze na techniku). Paralelně probíhaly u velkého množství pošt rekonstrukce a nové vybavování.

Pošty jsou vybaveny osobními počítači zapojenými do lokální sítě s řadou periferií:

  • Dokladová tiskárna firmy Olivetti, tiskne kromě dokladů např. i do VK

  • Váha – listovní do 5 kg a balíková do 30 kg, váhy jsou připojeny k PC a hmotnost zásilek je přenášena přímo do datové věty prováděné transakce

  • Informace o prováděné transakci jsou zobrazovány na zákaznickém displeji

  • Spolu se zaváděním čipových karet PS byly přepážky vybavovány snímači čipových karet, má dvě části – klientskou klávesnici a displej a u počítače snímač čipové karty pro operátora

  • Snímač čárového kódu, slouží ke snímání čárového kódu při podání zapsaných zásilek

Hybridní pošta

  • Hybridní pošta je kombinací elektronické a klasické pošty (tedy obálky s dopisem).

  • Část cesty urazí zásilka v elektronické podobě a část ve fyzické.

  • Jde tedy o systém, který dokáže přijímat zásilky, zpracovat je a v jiné podobě předat adresátům – mezi vstupem a výstupem dochází ke změně formy, k její konverzi.

  • Odesílatel zašle do centra HP soubory dat, které jsou převedeny (transformovány) do fyzické podoby (jsou tištěny adresné dokumenty a tyto dokumenty se vkládají do obálek) a předány k přepravě a doručení jako klasické poštovní zásilky.

  • Možný je ale také opačný postup, kdy se shromažďují vyplněné formuláře a informace se převádějí do elektronické podoby.

  • Nejčastější typy tištěných dokumentů:

  • Bankovní výpisy

  • Ostatní výpisy (spoření, půjčky, leasing)

  • Fakturace (předplatné, voda, plyn, energie, služby)

  • Vyúčtování služeb (O2)

  • Platební doklady (upomínky, zálohy)

V našich podmínkách podmínkách se o hybridní poště hovoří převážně ve 2 relacích:

  • Elektronický vstup a písemný výstup (např. banka – výpisy z účtu apod.)

  • Formulářový vstup a elektronický výstup (tzv. reverzní hybridní pošta)

Reverzní hybridní pošta

Témata, do kterých materiál patří