20. eGovernment a informační technologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Příklad: zásilkové firmy provádějí různé marketingové akce – osloví veřejnost a čekají odezvu – odpovědní lístek, telefonát nebo reakci prostřednictvím internetu. Na příjem odpovědí a zpracování všech ohlasů je potřeba tým lidí, a trvale je zaměstnávat si mnohé firmy dovolit nemohou. Proto se budují tzv. „call centra“, v němž se z pověření zákazníka přijímají telefonáty, snímají odpovědní lístky, „stahují“ ohlasy z internetu. Všechno se to propojí do jednoho datového souboru a výsledky se denně předávají zákazníkovi.
T&T systém – Tracing and Tracking – systém sledování zásilek
Principem systému sledování zásilek je jejich označení čárovým kódem a snímání tohoto kódu ve všech zpracovatelských centrech.
Prvním místem snímání je podací pošta, jednotlivě/hromadně, na přepážce, u podavatele
Při výpravě z pošty jsou zásilky znova nasnímány s přiřazením ke kurzu, kterým jsou odváženy na SPU. Současně s odjezdem jsou data přenesena do datového centra
Data jsou z centra zasílána na uzel, ke kterému jsou zásilky z pošty směrovány, aby bylo při snímání na vstupu do uzlu možno zjistit, zda dorazily všechny zásilky.
V SPU jsou zásilky snímány nejen a vstupu, ale i na výstupu, a programově je hlídáno, aby všechny zásilky, které do uzlu vstoupí, z něj i vystoupily.
V datovém centru jsou informace o zásilkách vytříděny podle PSČ a na adresní uzel jsou zasílány informace o zásilkách, které k němu mají dorazit
V tomto uzlu jsou pak zásilky vytříděny na dodání a data zásilky jsou poslány na balíkovou dodejnu, vybavenou úlohou ABD (automatizovaná balíková dodejna), kde se vytisknou doručovací doklady (díky podrobné databázi pro doručovací okrsky)
Typickou technikou pro T&T jsou snímače čárového kódu – pevné – na přepážkách a mobilní – pro snímání na rampách.