20. eGovernment a informační technologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
eGovernment a informační technologie
Datové schránky
Czech POINT
APOST
Evidence zásilek, tzn. polepování zapsaných zásilek podacími čísly (s čárovými kódy – R, V.B. VL, BA, O, poštovní průvodky, adresní štítky)
Odesílání poukázek = logistický řetězec zpracování podaných poukázek a logistický řetězec zpracování vyplacených poukázek
Hybridní pošta = činnost POSTSERVISU
T&T systém
Datové schránky (DS)
Obstaravatelská činnost pro Ministerstvo vnitra
DS jsou virtuální úložiště, pomocí kterého spolu budou komunikovat orgány státní a veřejné správy, které takto budou posílat dokumenty a informace i ostatním občanům, kteří si ji zřídí.
Informační systémy veřejné správy zásadně mění díky informačním technologiím způsob doručování (přijímání a podávání) úředních dokumentů (zásilky s modrým a červeným pruhem). Pomocí datových schránek je možné zasílat dokumenty v elektronické podobě orgánům veřejné moci a také je takto od nich přijímat.
Tento způsob komunikace nahrazuje klasický způsob doručování v listinné podobě, nahradí úřední písemnosti (zásilky s modrým, červeným pruhem), protože zákon o datových schránkách zrovnoprávňuje papírovou a elektronickou verzi zasílaného dokumentu. Orgánům veřejné moci a právnickým osobám jsou datové schránky zřízeny automaticky, všem ostatním na základě jejich žádosti.
Datové schránky musí dle zákona využívat úřady, soudy, neziskové organizace, notáři, zdravotní pojišťovny, právnické osoby zapsané v Obchodním rejstříku.
Cílem projektu informačního systému datových schránek je efektivnější – tedy rychlejší, levnější a spolehlivější veřejná správa.
ČP je provozovatelem datových schránek, zajišťuje chod celého systému včetně navazujících činností, např. provoz helpdesku, callcentra, datového trezoru, poštovní datové zprávy, bezpečný klíč k datové schránce a SMS upozornění.
Czech POINT
Czech POINT neboli Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, je asistovaným místem výkonu veřejné správy. Pracoviště Czech POINT vydává ověřené výstupy z několika informačních systémů veřejné správy a umožňuje ohlásit založení živnosti nebo její změnu.
Úřední záležitosti, které lze vyřídit jednoduchým a pohodlným způsobem na přepážkách České pošty, rychle přibývá. Na všech pobočkách označených logem Czech POINT Česká pošta poskytuje následující služby:
Výpis z katastru nemovitostí
Výpis z živnostenského rejstříku
Výpis z insolvenčního rejstříku
Výpis z bodového hodnocení řidičů
Registr účastníků provozu modulu autovraků ISOHO
Czech POINT šetří čas a energii za běhání na úřady a mezi úřady. Otevírací doba pošty je přitom většinou příznivější než úřední hodiny příslušných úřadů. Službu lze na řadě pošt využít také v sobotu a někde dokonce i v neděli.