Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




marketingové analýzy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26.88 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

MARKETINGOVÉ ANALÝZY

Analýzy lze využívat ve dvou prostředích, mikro a makro. Rozdíl mezi těmito dvěma oblastmi je, že mikro můžeme jako firma ovlivnit, kdežto makro nemůžeme.

Marketingové mikroprostředí

= nejbližší účastníci firmy, kteří ovlivňují její schopnost obsluhovat své trhy

Společnost

  • všechna oddělení firmy (vedení, finanční oddělení, výzkumné a vývojové oddělení, nákupní oddělení, ...) ovlivňují marketingové pracovníky

  • nutná spolupráce mezi všemi odděleními

Dodavatelé a zprostředkovatelé

  • obchodní firmy a jednotlivci, kteří zabezpečují potřebné zdroje pro podnik

  • změny dodavatele -> ovlivnění marketingové činnosti

  • dobré partnerské vztahy s klíčovými dodavateli

  • nutno plánovat Just In Time = co dojde, to se ihned doobjedná

  • Dodavatelé jsou také: dopravci, finanční instituce, firmy poskytující marketingové služby (reklamní agentury, výzkumné agentury, poradenské služby, ...)

Zákazníci (spotřebitelé)

  • nejdůležitější faktor, nejvýznamnější zájmová skupina segmentace

-> reagují na nabídku zboží/služeb

  • doprovodné aspekty (kvalita, záruka, přístup k zákazníkovi, ...) rozhodují o koupi

  • nejdůležitější ukazatel pro podnik: velikost trhu, dána:

-> počtem zákazníků

-> koupěschopností zákazníků

-> preferencemi

-> nákupním chováním

-> kvalitou a velikostí distribuční sítě

-> komunikací se zákazníky, distributory

Konkurence

  • každá firma by měla věnovat stejnou pozornost své konkurenci jako svým zákazníkům

  • firma by měla vědět:

-> kdo jsou hlavní konkurenti

-> jejich strategie

-> jejich cíle

-> přednosti a slabiny

-> jak by reagovali

Veřejnost

  • skupina se skutečným nebo potenciálním zájmem i vlivem na schopnost dosažení cílů firmy (může je ztížit nebo usnadnit)

  • PR oddělení (oddělení pro styk s veřejností) - sledují postoje veřejných organizací (např. Greenpeace), snaží se vytvářet dobrou pověst firmy

  • snaha podniků sledovat celou veřejnost a pozitivně je ovlivnit

  • veřejností je: místní komunity (nejbližší okolí – vytváření pracovních míst), zájmové skupiny (Greenpeace), zaměstnanci, široká veřejnost, sdělovací prostředky (PR)

Analýza trhu – Porterův model pěti sil

= základní a nejvýznamnější nástroj pro analýzu konkurence a jejich strategie

  • činitelé ovlivňující schopnost firmy obstát na trhu:

Síla dodavatelů -> schopnost ovlivnit náklady firmy (např. množstevní sleva)

Síla zákazníků -> stále náročnější požadavky

Nahraditelnost produktů -> hrozba substitutů (např. rohlík X houska)

Snadnost/problém vstupu nových firem do odvětví -> náklady na vstup do odvětví, velikost investic, cena technologií, zkušenosti, ...

Míra rivality mezi existujícími konkurenty -> strategie jednotlivých konkurentů, schopnost managementů, zkušenosti, velikost investic, ...

Marketingové makroprostředí

Témata, do kterých materiál patří