Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




marketingové analýzy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26.88 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • nelze ovlivnit ani předvídat

  • neustále se mění-> společnost se musí přizpůsobovat

  • hrozba pro jednoho = příležitost pro druhého

  • činitelé:

  • ekonomičtí činitelé

  • inflace

  • nezaměstnanost

  • výše úspor

  • demografické podmínky

  • pohlaví a věková struktura

  • velikost populace

  • natalita/mortalita

  • vzdělání

  • náboženství

  • přírodní/geografické podmínky

  • zásoby, nerostné zdroje, jejich cena

  • klimatické a geografické podmínky (typ půdy, zásoba vody, ...)

  • problematika životního prostředí (globální oteplování, deštné pralesy, ...)

  • šance pro CSR (=společenská odpovědnost firem) využívat bezodpadové technologie apod.

  • technologické podmínky a úroveň vědeckotechnického rozvoje

  • silný vliv na marketingové rozhodování firmy

  • změny v používaných surovinách

  • změny ve výrobních postupech a výrobcích

  • zaměnitelnost výrobků

  • politické a právní podmínky

  • vytvářeny legislativou, vládními orgány, politickými podmínkami, zájmovými a nátlakovými skupinami (lobbisté = prosazují vlastní zájem u osob s pravomocemi státní moci),..

  • nutnost respektovat zákony dané země/území

  • kulturní vlivy

  • řada faktorů vyplývajících z uznávaných hodnot, zvyků, postojů a preferencí obyvatelstva

  • mohou se měnit, např. stravování (fast food X přírodní strava)

SWOT (situační) analýza

  • autor: Albert Humphrey (60. léta 20. st.)

= univerzální analytická technika používaná pro zhodnocení vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících úspěšnost organizace

  • široké využití (produkt, služba, firma, pohovory, ...)

Strenghts – silné stránky (mikro-ovlivníme)

Weaknesses – slabé stránky (mikro-ovlivníme)

Opportunities – příležitost (makro-neovlivníme)

Threats – hrozby (makro-neovlivníme)

  • CÍL: rozpoznat a omezit slabé stránky, podporovat a rozvíjet silné stránky, hledat nové příležitosti a znát a vyhýbat se hrozbám

PESTLE analýza

= identifikace nejvýznamnějších jevů, událostí, rizik a vlivů pro všechny faktory

  • Používá se v analýze dopadů

  • CÍL: rozpoznat klíčové faktory, které jsou hnací silou změn

Politické a Legislativní faktory

  • představují hranice, které podnik musí respektovat, zároveň i zdroj mnoha příležitostí

  • celková politická situace (státní režim, sestavení státu a stabilita, zahraniční politika, hospodářská politika, cenová politika, ...)

  • v rámci legislativy: antimonopolní zákony (=snaží se bránit monopolům, tajným úmluvám a jinému protisoutěžnímu chování), daňové zákony, zákony o ochraně životního prostředí, export/import

Ekonomické faktory

= ekonomické podmínky na daném trhu

  • hospodářský cyklus

  • úroková míra

  • inflace/deflace (měřeno pomocí HDP)

  • nezaměstnanost

  • směnný kurz

  • kupní síla

Sociální faktory

  • demografický vývoj populace

  • životní styl

  • životní úroveň

  • struktura populace

  • úroveň vzdělání

  • zdravotní stav

Technické a Technologické faktory

Témata, do kterých materiál patří