NOVÉ TRENDY V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI (1)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
30. NOVÉ TRENDY V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI
Guerilla marketing a jeho formy
zvláštní forma marketingu (šokující, nečekaná)
cíl: dosah maximálního efektu z minimálních zdrojů
velmi levné
„útočný“ marketing
udeřit nečekaně
přesně vytipovaný cíl
stáhnout se zpět
Buzz marketing
vyvolání rozruchu kolem nějaké značky
levný
rozšíří se do světa příběh a pokud je strategie úspěšná, bude se o značce mluvit
téma: tabu, překvapivost, neobvyklost, vtipnost
Ambient marketing
využívá ambientní média
originalita a umístění
humor, překvapení, interaktivita
vytváří buzz a WOM
využití: tiskové a televizní reklamy, reklamní plakáty, billboardy
hl znaky reklam: netradiční umístění, originalita, správné načasování, virální efekt
Ambush marketing
„parazitující“ marketing
dravá forma reklamy – velké sportovní akce
situace, kdy dochází k propagaci dané firmy nejčastěji během nějaké větší sportovní akce vedle oficiálního sponzora, aniž by měli tuto reklamu zaplacenou
přímý – firmy se propagují a nemají zakoupenou sponzorskou licenci, loga, slogany, obrázky přímo pro akci
nepřímý – prostřednictvím náznaků je firma ne/úmyslně spojována s reklamní kampaní oficiálního sponzora
výhody: nižší náklady na reklamu, profit z oficiální reklamní kampaně
příklady ambush marketingu:
nákup reklamního prostoru v průběhu komerční přestávky,
zobrazení loga na tiskové konferenci,
rozdávání vzorků značky, která není sponzorem,
billboardy v pořadatelském městě, které jsou umístěny v blízkosti konání akce,
vstupenka na sportovní akci jako cena v soutěži, kterou nepořádá sponzorská společnost.
Wild posting
vylepování plakátů ve velkém množství na hodně navštěvovaném místě
levné
autoři neplatí za pronájem ploch, ale pouze za tisk plakátů
festivaly, koncerty, akce – krátká životnost plakátů a po chvíli jsou strženy
Virální marketing
kreativní forma produktu (obrázek, video, aplikace), který si následně uživatelé internetu sami přeposílají
aktivní – ovlivnění chování zákazníka, zvýšení prodeje produktu, povědomí o značce
pasivní – spoléhá na WOM, kladná reakce
podmínky úspěchu: zdarma, jednoduché a zajímavé předání zprávy, vtipné
levné
Mobile marketing
působí prostřednictvím telefonu a jeho aplikacemi na spotřebitele
oslovení různými formami – SMS, MMS, QR kód, webové stránky, kupóny
výhody: rychlé a jednoduché sdílení obsahu, oslovení více zákazníků najednou, aktualizace nabídky
nevýhody: finančně náročnější, spam, adblocker
SMS a MMS
banky, které upozorňují zákazníky na slevy a akce
QR kódy
automatické otevírání QR kódu přes fotoaparát
využití – vložení QR kódu do reklamy, aplikace, banneru
webové stránky
přizpůsobení webu v telefonu
kupóny
v mobilní aplikaci
mobilní webové stránky
SMS, MMS, QR kód