Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




NOVÉ TRENDY V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI (1)

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (952.26 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

30. NOVÉ TRENDY V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI

Guerilla marketing a jeho formy

  • zvláštní forma marketingu (šokující, nečekaná)

  • cíl: dosah maximálního efektu z minimálních zdrojů

  • velmi levné

  • útočný“ marketing

  1. udeřit nečekaně

  2. přesně vytipovaný cíl

  3. stáhnout se zpět

Buzz marketing

  • vyvolání rozruchu kolem nějaké značky

  • levný

  • rozšíří se do světa příběh a pokud je strategie úspěšná, bude se o značce mluvit

  • téma: tabu, překvapivost, neobvyklost, vtipnost

Ambient marketing

  • využívá ambientní média

  • originalita a umístění

  • humor, překvapení, interaktivita

  • vytváří buzz a WOM

  • využití: tiskové a televizní reklamy, reklamní plakáty, billboardy

  • hl znaky reklam: netradiční umístění, originalita, správné načasování, virální efekt

Ambush marketing

  • parazitující“ marketing

  • dravá forma reklamy – velké sportovní akce

  • situace, kdy dochází k propagaci dané firmy nejčastěji během nějaké větší sportovní akce vedle oficiálního sponzora, aniž by měli tuto reklamu zaplacenou

  • přímý – firmy se propagují a nemají zakoupenou sponzorskou licenci, loga, slogany, obrázky přímo pro akci

  • nepřímýprostřednictvím náznaků je firma ne/úmyslně spojována s reklamní kampaní oficiálního sponzora

  • výhody: nižší náklady na reklamu, profit z oficiální reklamní kampaně

příklady ambush marketingu:

  1. nákup reklamního prostoru v průběhu komerční přestávky,

  2. zobrazení loga na tiskové konferenci,

  3. rozdávání vzorků značky, která není sponzorem,

  4. billboardy v pořadatelském městě, které jsou umístěny v blízkosti konání akce,

  5. vstupenka na sportovní akci jako cena v soutěži, kterou nepořádá sponzorská společnost.

Wild posting

  • vylepování plakátů ve velkém množství na hodně navštěvovaném místě

  • levné

  • autoři neplatí za pronájem ploch, ale pouze za tisk plakátů

  • festivaly, koncerty, akce – krátká životnost plakátů a po chvíli jsou strženy

Virální marketing

  • kreativní forma produktu (obrázek, video, aplikace), který si následně uživatelé internetu sami přeposílají

  • aktivníovlivnění chování zákazníka, zvýšení prodeje produktu, povědomí o značce

  • pasivní – spoléhá na WOM, kladná reakce

  • podmínky úspěchu: zdarma, jednoduché a zajímavé předání zprávy, vtipné

  • levné

Mobile marketing

  • působí prostřednictvím telefonu a jeho aplikacemi na spotřebitele

  • oslovení různými formami – SMS, MMS, QR kód, webové stránky, kupóny

  • výhody: rychlé a jednoduché sdílení obsahu, oslovení více zákazníků najednou, aktualizace nabídky

  • nevýhody: finančně náročnější, spam, adblocker

SMS a MMS

  • banky, které upozorňují zákazníky na slevy a akce

QR kódy

  • automatické otevírání QR kódu přes fotoaparát

  • využití – vložení QR kódu do reklamy, aplikace, banneru

webové stránky

  • přizpůsobení webu v telefonu

kupóny

  • v mobilní aplikaci

  • mobilní webové stránky

  • SMS, MMS, QR kód

Témata, do kterých materiál patří