Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




segmentace trhu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.77 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

24. SEGMENTACE TRHU, CÍLENÝ MARKETING

  • Každý člověk je jiný -> má jiné PPO

  • Obchodníci nás musí správně zařadit do určitého segmentu, aby nám nabídli ty správné výrobky

  • Segmentace je jedna z nejdůležitějších částí firemní strategie a marketingu

  • SEGMENTACE TRHU = CÍLENÝ MARKETING

  • Firmy nemohou uspokojit celý trh

  • Trh segmentují – dělí na menší části

  • Rozdělené segmenty jsou stejnorodé = svým umístěním, postavením možnostmi, chováním, názory, požadavky, preferencemi

  • Tržní segment – určitá skupina zákazníků s velmi podobným vztahem k výrobku

CHARAKTERISTIKA SEGMENTU

  • MĚŘITELNOST – velikost segmentu a kupní síla zákazníků musí být kvantitativně vyjádřitelná

  • DOSTUPNOST – segment musí být dosažitelný a musí být možné jej obsloužit

  • PODSTATNOST – obsluha musí být rentabilní

  • AKCESCHOPNOST – výrobce musí být schopný vypracovat účinný a realizovatelný marketingový plán

POSTUP SEGMENTACE

1.fáze – DOTAZOVÁNÍ

  • Prostřednictvím výzkumů se provádí dotazování a zjišťují se názory zákazníků

  • Na základě získaných informací se připraví dotazník

2.fáze – ANALYZOVÁNÍ

  • Podle vyhodnocení dotazníků škrtne zákazníky, kteří jsou ve svém názoru ojedinělí

  • Vybere názory, které se nejčastěji opakují, na základě kterých se vytvoří několik segmentů (segmenty jsou vnitřně homogenní)

3.fáze – PROFILOVÁNÍ

  • Vymezí se profil každého segmentu, ve smyslu jeho odlišujících se postojů, chování, demografických a psychografických rysů

  • Každý segment je možné pojmenovat podle dominantní charakteristiky:

    • Pasivní peciválové

    • Aktivní sportovci

    • Domácí kutil

    • Společensky aktivní

CÍLENÍ

1/nediferencovaný marketing

  • Výrobek i celý marketingový program se pokouší oslovit většinu spotřebitelů (Henry Ford) – firma se zaměřuje na všechny možné zákazníky

2/diferencovaný marketing (cílený)

  • Je pro něj charakteristický výběr více tržních segmentů, kterým nabízí modifikované výrobky

3/koncentrovaný marketing

  • Cílem je získat velký podíl na jednom trhu nebo několika segmentech jednoho trhu

  • Výhodou je získání pevného postavení na tomto trhu, nízké provozní náklady vyplývající ze specializace výrobky, distribuce i reklamy

  • Např. horolezecký obchod

DRUHY MARKETINGU Z HLEDISKA CÍLENOSTI K ZÁKAZNÍKOVI

A/nediferencovaný marketing

  • Masový marketing

  • Variantní marketing

B/diferencovaný marketing

  • Cílený marketing

  • Tržně koncentrovaný marketing

METODA STP

S – segmentace (segmentation)

T – zacílení (tageting)

P – umístění (positioning)

Segmentace = rozdělení trhu na ucelené skupiny zákazníků a jejich popis

Targeting = ohodnocení jednotlivých segmentů a výběr těch nelukrativnějších (nejziskovější)

  • Metoda marketingového řízení

  • První je segmentace, poté oslovení jednoho nebo více těch nejhomogennějších skupin

  • Firmy mají limity – díky tomu vyrábí firma úzká segment nebo i mikrosegment, který je firmě šitý na míru

  • Úzká segmentace = firma ušetří velký objem penět -> vyšší zisk

  • Před výběrem cílového trhu -> vhodná Porterova analýza 5 sil

Témata, do kterých materiál patří