nové trendy v marketingové komunikaci
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
30. NOVÉ TRENDY V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI
PRODUCT PLACEMENT
Jde o analogii ke komerčnímu sdělení
Nejedná se o skrytou reklamu
Využití nejen v seriálech, filmech, ale i přímých přenosech
Jde o nenásilnou a nerušivou formu reklamy (pokud je dobře zpracovaný)
Zřejmě neznámější příklad je James Bond (Aston Martin, Omega …)
V audiovizuálních dílech – objeví se v záběru, hrdina produkt používá nebo o něm mluví
PP V POČÍTAČOVÝCH HRÁCH
Hlavním cílem PP je umocnit pocit reálnosti
Prezentovaná značka velmi dobře pronikne do vědomí, ale i podvědomí zákazníka
Efekt PP se umocňuje, čím častěji je hra hrána
OBRÁCENÝ PP
Klasický PP odkazuje na integraci skutečného výrobku, ale obrácený PP přenáší fiktivní značku do reálného světa
WORD OF MOUTH MARKETING (WOM)
Forma osobní komunikace mezi zákazníky, známými
Jde o jeden z nejúčinnějších komunikačních nástrojů
Obvykle postaven na pozitivní nebo negativní zkušenosti
FORMY WOM
Spontánní WOM
Neformální, nikým nepodporovaný způsob předávání z člověka na člověka
např. doporučování značky či produktu na základě zkušenosti
Umělý WOM
Vytvořený jako výsledek marketingových aktivit
KANÁLY VYUŽÍVÁNÉ PŘI WOM
Mluvená verbální komunikace – bezprostřední rozhovor nebo telefon
Psaná verbální komunikace – tady se nejvíc uplatňuje elektronická komunikace (internet, email, SMS, instantní komunikátory …)
WOM využívá souvisejících činností
Buzz marketing = vytváření ruchu
Vytvoření konverzačního tématu = vytváření zajímavých či humorných reklam, emailů, událostí
Virální marketing
Evangelizační marketing = vytváření a kultivování dobrovolných spolutvůrců
Rozsévání produktu = poskytování vzorků produktu názorovým vůdcům
Influencer marketing = identifikování a ovlivňování názorových vůdců
Blogy ke značkám = blog ke značce se zajímavým multimediálním obsahem
BUZZ MARKETING
Jde o levnou marketingovou techniku, o to náročnější na obsah
Kampaň by měla být – zajímavá, neobvyklá či kontroverzní
Vnímán jako efektivní způsob komunikace se zákazníky, založený na upřímnosti
Důraz je kladen na překračování hranic, uplatňování principů pozitivních vztahů a emocí
Buzz marketing vs Guerilla marketing
Guerillová komunikace spočívá v organizování netradičních akcí
Buzz marketing je jedna z technik WOM, kdy je hlavní snahou, aby zákazníci o značce hovořili
VIRÁLNÍ MARKETING
Způsob komunikace, kdy sdělení s reklamním obsahem se jeví příjemci natolik zajímavé, že je samovolně šíří
Šíření bez kontroly iniciátora, vychází z ústní formy komunikace, ale přenos se odehrává v internetovém prostředí
Musí splňovat následující:
Originální myšlenka
Zábavný obsah
Zajímavé kreativní řešení
Vhodná aplikace do prostředí do prostředí komunity uživatelů