Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




nové trendy v marketingové komunikaci

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (137.56 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

30. NOVÉ TRENDY V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI

PRODUCT PLACEMENT

  • Jde o analogii ke komerčnímu sdělení

  • Nejedná se o skrytou reklamu

  • Využití nejen v seriálech, filmech, ale i přímých přenosech

  • Jde o nenásilnou a nerušivou formu reklamy (pokud je dobře zpracovaný)

  • Zřejmě neznámější příklad je James Bond (Aston Martin, Omega …)

  • V audiovizuálních dílech – objeví se v záběru, hrdina produkt používá nebo o něm mluví

PP V POČÍTAČOVÝCH HRÁCH

  • Hlavním cílem PP je umocnit pocit reálnosti

  • Prezentovaná značka velmi dobře pronikne do vědomí, ale i podvědomí zákazníka

  • Efekt PP se umocňuje, čím častěji je hra hrána

OBRÁCENÝ PP

  • Klasický PP odkazuje na integraci skutečného výrobku, ale obrácený PP přenáší fiktivní značku do reálného světa

WORD OF MOUTH MARKETING (WOM)

  • Forma osobní komunikace mezi zákazníky, známými

  • Jde o jeden z nejúčinnějších komunikačních nástrojů

  • Obvykle postaven na pozitivní nebo negativní zkušenosti

FORMY WOM

  • Spontánní WOM

    • Neformální, nikým nepodporovaný způsob předávání z člověka na člověka

např. doporučování značky či produktu na základě zkušenosti

  • Umělý WOM

    • Vytvořený jako výsledek marketingových aktivit

KANÁLY VYUŽÍVÁNÉ PŘI WOM

  • Mluvená verbální komunikace – bezprostřední rozhovor nebo telefon

  • Psaná verbální komunikace – tady se nejvíc uplatňuje elektronická komunikace (internet, email, SMS, instantní komunikátory …)

  • WOM využívá souvisejících činností

    • Buzz marketing = vytváření ruchu

    • Vytvoření konverzačního tématu = vytváření zajímavých či humorných reklam, emailů, událostí

    • Virální marketing

    • Evangelizační marketing = vytváření a kultivování dobrovolných spolutvůrců

    • Rozsévání produktu = poskytování vzorků produktu názorovým vůdcům

    • Influencer marketing = identifikování a ovlivňování názorových vůdců

    • Blogy ke značkám = blog ke značce se zajímavým multimediálním obsahem

BUZZ MARKETING

  • Jde o levnou marketingovou techniku, o to náročnější na obsah

  • Kampaň by měla být – zajímavá, neobvyklá či kontroverzní

  • Vnímán jako efektivní způsob komunikace se zákazníky, založený na upřímnosti

  • Důraz je kladen na překračování hranic, uplatňování principů pozitivních vztahů a emocí

Buzz marketing vs Guerilla marketing

  • Guerillová komunikace spočívá v organizování netradičních akcí

  • Buzz marketing je jedna z technik WOM, kdy je hlavní snahou, aby zákazníci o značce hovořili

VIRÁLNÍ MARKETING

  • Způsob komunikace, kdy sdělení s reklamním obsahem se jeví příjemci natolik zajímavé, že je samovolně šíří

  • Šíření bez kontroly iniciátora, vychází z ústní formy komunikace, ale přenos se odehrává v internetovém prostředí

  • Musí splňovat následující:

    • Originální myšlenka

    • Zábavný obsah

    • Zajímavé kreativní řešení

    • Vhodná aplikace do prostředí do prostředí komunity uživatelů

Témata, do kterých materiál patří