nové trendy v marketingové komunikaci
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
K čemu E-commerce slouží:
Soulad firemní identity (CI) a vzhledu webových stránek
Soulad firemních strategických cílů s nástroji internetového marketingu
Identifikace komerčních příležitostí na internetu, které může firma uchopit
Zpětná vazba – feedback od vlastních klientů (reklamace, připomínky, návrhy a požadavky na změny)
Monitorování a analýza trhu (statistiky a jejich analýza)
Efektivní využití internetu a maximalizace komerčního efektu
Nástroje E-commerce:
Webová prezentace, reklama, podpora prodeje na internetu, management obsahu …
Výhody
Pro prodejce:
Není nutné mít kamenný obchod
Možnost sběru dat o nákupním chování zákazníků
Pro kupující:
Možnost porovnání cen a parametrů zboží
Možnost vrátit zboží do 14 dnů
E-shopy dnes
Open Source – zdarma
Modulová řešení – od 190,- měsíčně
E-shopy na míru
Na e-shopech se prodává všechno (produkty, služby, zájezdy, zážitky)
SEO
= dlouhodobý proces vylepšování webu s cílem zvýšení jeho viditelnosti v neplacených výsledcích vyhledávání na relevantní klíčová slova, které lidi hledají
Nejefektivnější forma internetového marketingu, není tak rychlý
Důležité je být vidět na předních místech
Dnešní vyhledávače – Google, Yahoo!, Bing, Seznam …
SEZNAM.CZ
Česká firma, která původně sloužila jako klasický internetový katalog, který obsahoval pár kategorií, ve kterých se hledaly informace
CÍLE
Hl. cíl – zvýšení viditelnosti klienta ve vyhledávačích
Nárůst organické návštěvnosti
Reputační marketing
PLACENÉ ZDROJE – PPC
= možnost jak získat zákazníka v co nejkratší době
Základní pravidla
Používat vhodná klíčová slova, raději přesné fráze
Psát správně inzeráty, tvoří více variant
Nastavit zobrazení na mapě …
POROVNÁVAČE ZBOŽÍ
= srovnání cen, dle nejlepší schody, zařazeno v kategoriích, hodnoceno zákazníky
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
= oslovení velkého množství lidí
Lze přesně cílit dle komodit, věku, zaměření, pohlaví …
Možnost umístění placené reklamní plochy, funguje zde PPC
VYUŽITÍ STÁVAJÍCÍ KLIENTELY (EMAILY)
Pomocí Newsletterů můžeme efektivně oslovovat své stávající klienty Efektivita se dá měřit
Databáze klientů je velmi ceněná, nutno využívat cíleně
Připomínkové emaily – zajímavé nabídky umí přesvědčit k požadované akci
GOOGLE ANALYTICS
Důležité je správné nastavení (cíle, cena za cíl, filtry, kódy)
Co se dá pomocí Google Analytics sledovat?
DROP SHIPPING
= obchodní prodej s tím rozdíle, že e-shop jako takový nepřichází do kontaktu s prodávaným zbožím