Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.24 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

MARKETING

Základní marketingové koncepce

  • Kolébkou marketingu je USA

  • Ve vývoji marketingu se setkáváme s 5 koncepcemi

  1. Výrobní koncepce

  • 1900-1920

  • Zakladatel Henry Ford

  • Cílem bylo nalezení optimálního způsobu výroby

  • Systém nabízí spotřebitelům výrobky, co nejlevněji ve velkém množství

  • Fordovy automobily se staly cenově dostupnými pro širokou veřejnost

  1. Výrobní koncepce

  • 1920-1930

  • Cílem je zakoupení co nejkvalitnějších produktu i za vyšší cenu

  • Velká pozornost je věnována technickému rozvoji

  • Podnikatelé často přestávají vnímat reálné potřeby trhu

  1. Prodejní koncepce

  • 1930-1950

  • Potřeba oslovení spotřebitele a přesvědčení k nákupu

  • Vklad velkých prostředků do reklamy

  • Označována jako agresivní

  1. Marketingová koncepce

  • 1950-1960

  • Dosažení cílů podniku pomocí potřeb a přání zákazníka

  • Trvalá orientace na zákazníka

  • Průzkum trhu

  • Koordinace činností podniku

  • Dlouhodobé plánování

  • Ziskovost

  1. Sociálně marketingová koncepce

  • 1960-současnost

  • Orientace na konkurenci

  • Vyznačuje se vyšší společenskou zodpovědností

  • Důraz na životní prostředí

Marketingové prostředí

  • Podnik je ovlivněn ve své činnosti okolím

  • Některé vlivy jsou ovlivnitelné

  • Vlivy působící uvnitř společnosti jsou více ovlivnitelné než vily působící z venkovního prostředí

  • Prostředí se mění a nedá se prognózovat

  1. Mikroprostředí

  • Lze ovlivnit

  • Vnitřní = firma a její finance, technologičtí činitelé - dostupné technologie, organizační struktura a personální vztahy

  • Vnější = dodavatelé, zákazníci, konkurence, veřejnost

  • Konkurenční síly podle Portera = konkurence uvnitř odvětví, nová konkurence, na straně dodavatelů, na straně zákazníků, výrobková, potřeb, přání, druhů, forem a značek

    Rozbor mikroprostředí

  • Nástrojem rozboru je S-W analýza - vymezení silných a slabých stránek firmy

  • Výsledky analýzy zásadně ovlivňují rozhodovací procesy

  1. Makroprostředí

  • Nelze ovlivnit

  • Demografické prostředí = charakteristika obyvatelstva - věk, osídlení, počet, pohlaví, rysy = pomoc při odhadu růstu a tempa trhu (růst celosvětové populace, věkový mix, typy domácností)

  • Ekonomické prostředí = ovlivňují kupní sílu spotřebitelů a strukturu jejich výdajů, neustále se mění

  • Přírodní prostředí = zdroje, které firmy využívají jako vstupy (nedostatek surovin, zvýšené náklady, znečištění)

  • Technologické prostředí = vliv na vývoj nových výrobků a tržních příležitostí

  • Politické a legislativní prostředí = zákony a právní předpisy státních orgánů, vliv legislativních opatření na podnikání

  • Sociální a kulturní prostředí = instituce a jiné faktory, které ovlivňují základní hodnoty společnosti, postoje, záliby a chování

    Rozbor makroprostředí

  • Příležitosti a hrozby dalšího rozvoje firmy = O-T analýza

SWOT analýza

  • Celková analýza mikro a makro činitelů

  • Účelem je posoudit vnitřní předpoklady firmy k uskutečnění určitého podnikatelského záměru

  • Mapování podnikatelského prostoru

Témata, do kterých materiál patří