nové trendy v marketingové komunikaci
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Podoba – video, odkaz, obrázek, text, hudba …
Výhody
Nízká finanční náročnost
Není nutné kupovat mediální prostor
Nevýhody
Počet zhlédnutí odpovídá počtu zasažených lidí
Nízká kontrola nad kampaní
Virální zpráva se šíří podle vůle příjemců a nelze ji měnit
GUERILLA MARKETING
Neotřelá, nečekaná kampaň, kdy za pomocí minima zdrojů je cílem dosáhnout maximálního efektu
Hlavní cíl – upoutat pozornost
Pojem guerilla – ze španělštiny a znamená záškodnická válka
Koncepce pro menší či střední firmy, které nemají dostatek pro tradiční marketing
Velmi často outodoorové reklamy, využívá např. prostředky MHD, lavičky, zastávky …
Jde o získání pozornosti zákazníků a tvorbu zisku (finančně méně náročné)
Postup
Udeřit na nečekaném místě
Zaměřit se na přesně vytipované cíle
Ihned se stáhnout zpět (jednorázová akce, firma se ihned stáhne do ústranní)
Typy guerilla marketingu
Ambient marketing
Ambush marketing
Buzz marketing
Flash mob
Ambient marketing
= reklama, která upoutá pozornost, pobaví, je nápaditá
= zvláštní reklamní formát, který slouží k oslovení především mladší věkové skupiny
= překvapující prvek vystupující z děje všedního dne
Např. street art …
Ambush marketing
= využívá se při hromadné společenské události
Např. logo na dresech sportovců
Společnost využívá taktiku, která spočívá ve vzbuzení pozornosti v místě, kde se sportovní akce konají
Flash mob
= jde o velkou skupinu lidí, kteří začnou předvádět na veřejnosti svou nacvičenou choreografii
Toto představení může být vtipné, bizarní a končí stejně nečekaně jako začalo
MOBILNÍ MARKETING
Forma reklamy, která prostřednictvím telefonu/aplikacemi působí na spotřebitele
Oslovený zákazník dostává reklamy v různých formách:
SMS a MMS (slevy a akce)
Užití QR kódu (bannery, reklamy, aplikace)
Webové stránky
Výhody
Rychlé a jednoduché sdílení obsahu
Možno oslovit více klientů a zákazníků najednou
Snadná aktualizace nabídky
Nevýhody
Některé formy jsou finančně náročnější
Reklama může spadnout do spamu či ji zablokovat adblocker
E-COMMERCE
Způsob nákupu a prodeje produktů či služeb prostřednictvím internetu
Jeden z nejpopulárnějších způsobů obchodování v moderní době
Např. e-shopy, paypal, gopay
Dělení
Elektronické obchodování lze dělit na 4 typy:
B2C (Business to Customer) – uzavření obchodní transakce mezi firmou a konečným spotřebitelem (např. zákazník si koupil boty od online prodejny)
B2B (Business to Business) – nákup zboží či služby firmou od druhé firmy
C2C (Customer to Customer) – nákup/prodej mezi dvěma spotřebiteli (např. nákup na bazaru)
C2B (Customer to Business) – prodej zboží/služby spotřebitelů, o který by firma měla zájem (např. influencer poskytne promo reklamu firmě na sociálních sítích, firma mu za to zaplatí)