Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




nové trendy v marketingové komunikaci

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (137.56 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Podoba – video, odkaz, obrázek, text, hudba …

  • Výhody

    • Nízká finanční náročnost

    • Není nutné kupovat mediální prostor

    Nevýhody

    • Počet zhlédnutí odpovídá počtu zasažených lidí

    • Nízká kontrola nad kampaní

    • Virální zpráva se šíří podle vůle příjemců a nelze ji měnit

    GUERILLA MARKETING

    • Neotřelá, nečekaná kampaň, kdy za pomocí minima zdrojů je cílem dosáhnout maximálního efektu

    • Hlavní cíl – upoutat pozornost

    • Pojem guerilla – ze španělštiny a znamená záškodnická válka

    • Koncepce pro menší či střední firmy, které nemají dostatek pro tradiční marketing

    • Velmi často outodoorové reklamy, využívá např. prostředky MHD, lavičky, zastávky …

    • Jde o získání pozornosti zákazníků a tvorbu zisku (finančně méně náročné)

    Postup

    • Udeřit na nečekaném místě

    • Zaměřit se na přesně vytipované cíle

    • Ihned se stáhnout zpět (jednorázová akce, firma se ihned stáhne do ústranní)

    Typy guerilla marketingu

    • Ambient marketing

    • Ambush marketing

    • Buzz marketing

    • Flash mob

    Ambient marketing

    = reklama, která upoutá pozornost, pobaví, je nápaditá

    = zvláštní reklamní formát, který slouží k oslovení především mladší věkové skupiny

    = překvapující prvek vystupující z děje všedního dne

    Např. street art …

    Ambush marketing

    = využívá se při hromadné společenské události

    Např. logo na dresech sportovců

    • Společnost využívá taktiku, která spočívá ve vzbuzení pozornosti v místě, kde se sportovní akce konají

    Flash mob

    = jde o velkou skupinu lidí, kteří začnou předvádět na veřejnosti svou nacvičenou choreografii

    • Toto představení může být vtipné, bizarní a končí stejně nečekaně jako začalo

    MOBILNÍ MARKETING

    • Forma reklamy, která prostřednictvím telefonu/aplikacemi působí na spotřebitele

    • Oslovený zákazník dostává reklamy v různých formách:

      • SMS a MMS (slevy a akce)

      • Užití QR kódu (bannery, reklamy, aplikace)

      • Webové stránky

    Výhody

    • Rychlé a jednoduché sdílení obsahu

    • Možno oslovit více klientů a zákazníků najednou

    • Snadná aktualizace nabídky

    Nevýhody

    • Některé formy jsou finančně náročnější

    • Reklama může spadnout do spamu či ji zablokovat adblocker

    E-COMMERCE

    • Způsob nákupu a prodeje produktů či služeb prostřednictvím internetu

    • Jeden z nejpopulárnějších způsobů obchodování v moderní době

    Např. e-shopy, paypal, gopay

    Dělení

    Elektronické obchodování lze dělit na 4 typy:

    • B2C (Business to Customer) – uzavření obchodní transakce mezi firmou a konečným spotřebitelem (např. zákazník si koupil boty od online prodejny)

    • B2B (Business to Business) – nákup zboží či služby firmou od druhé firmy

    • C2C (Customer to Customer) – nákup/prodej mezi dvěma spotřebiteli (např. nákup na bazaru)

    • C2B (Customer to Business) – prodej zboží/služby spotřebitelů, o který by firma měla zájem (např. influencer poskytne promo reklamu firmě na sociálních sítích, firma mu za to zaplatí)

    Témata, do kterých materiál patří