Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




založení fiktivní firmy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (28.03 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

ZALOŽENÍ FIKTIVNÍ FIRMY

Fiktivní firma (FF)

= předmět středních a vyšších odborných škol – obchodní akademie, ekonomická zaměření

= je to virtuální společnost, která je vedena, jako by skutečně existovala – simuluje reálné procesy, produkty a služby

= výuka předmětu vede žáky k praktickým úkolům, které jsou potřeba i v reálné firmě, směřuje k získání znalostí a dovedností pro budoucí podnikatelské činnosti

= zakládána žáky pod dohledem vyučujícího a ve spolupráci s Centrem fiktivních firem (CEFIF), které výuku ve FF -> na jejich stránkách: e-banking, formuláře, správa zaměstnanců, živnostenský úřad, obchodní rejstřík, FÚ, informace + kontakty (formuláře na daně – FÚ)

= FF spolu navzájem obchodují podle běžných obchodních zvyklostí (firmy z naší školy/cizí) o podnikatelský záměr – hl. činnost

OBCHODNÍ JMÉNO= název, pod kterým firma vystupuje (nutná kontrola, jestli jméno již neexistuje; u FF- zkontrolovat seznam ff)

  • Snadná výslovnost

  • Ideálně mezinárodní název (angličtina- pro cizince)

  • Lehce zapamatovatelné

  • Nemělo by být moc dlouhé

  • Souvislost s výrobkem či službou

Obchodní jména/ název značky dělíme podle:

  1. jména výrobce (Baťa, McDonald’s)

  2. výrobku (AirBus, Happy soch)

  3. bez souvislosti (Nike, Dedoles)

LOGO=grafická součást značky

  • mělo by dát informace o firmě/ výrobku

  • decentnost/ nemít logo přeplácané

  • zvolit vhodný a estetický font a barvu písma

  • logo= tvary, ohraničení, obrazce, barvy, znaky, detaily

  • mělo by zaujmout (abychom se o produkt více zajímali)

  • mělo by být na výrobcích/ obalech- důležité je Good will (dobré jméno)

SLOGAN= krátký text, k upoutání pozornosti, součást značky

  • krátký a stručný, vtipný nebo k zamyšlení

  • lehká výslovnost a zvuková estetika (fonetika)

  • nesmí obsahovat vulgarismy/ urážlivý text (rasismus)

Živnostenské oprávnění

  • Oprávnění k provozování samostatné činnosti firmy

  • musíme být svéprávní a bezúhonní

  • žádá se o něj na obecních živnostenských úřadech (ŽÚ)

→ občanský průkaz a 1000Kč (správní poplatek)

→ vyplnění jednotného registračního formuláře v něm předmět podnikání

→odeslání formuláře elektronicky/ poštou (i s podpisem)

  • při splnění náležitostí – ŽÚ do 5 dnů provede zápis do živnost. rejstříku a vydá výpis

  • upravuje: Zákon o živnostenském podnikání

druhy živností:

  1. Koncesované – požádání koncese od státu (omezený počet- taxi služby, střelnice…)

  2. Ohlašovací – ohlášení hl. činnosti + podmínky

a) řemeslné (podmínka odborná způsobilost)

b) vázané (podmínka odborná způsobilost)

c) volné (bez podmínky) naše firma- poskytování služeb

Obchodní rejstřík- veřejně přístupný seznam s údaji o podnikatelských FO i PO

  • povinnost zápisu do OR mají: obchodní společnosti a družstva, vybrané zahraniční osoby a některé FO

  • návrh na zapsání nutný do 3 měsíců od obdržení živnostenského oprávnění

  • OR je veden u rejstříkového soudu (tedy u krajského soudu)

  • musíme do OR zapsat podstatné údaje o společnosti

Témata, do kterých materiál patří