Komunikace a komunikační mix
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
29. KOMUNIKACE A KOMUNIKAČNÍ MIX
Propagace
Cílené oslovení kupujícího
Informuje, přesvědčuje a připomíná spotřebitelům dostupnost a vlastnosti produktu
Komunikace s kupujícím za účelem ovlivnění jeho nákupního chování a ovlivnění je koupi produktu nebo služby
K realizaci je potřeba komunikační mix
Komunikační mix
Reklama
Podpora prodeje
Osobní prodej
PR
Přímý prodej
Reklama
Placená neosobní forma komunikace
Cíl: je informovat spotřebitele a ovlivnit jeho nákupní chování
Jednosměnná komunikace
V reklamě lze použít vše, co neodporuje etickému chování nebo zákonu o regulaci reklamy
Zákon č. 40/1995 Sb. – zakázané typy reklam: klamavá a skrytá, nevyžádaná, podprahová
Druhy reklamy
Všeobecná – Cílem je zvýšení agregátní poptávky bez rozlišení značky (třídění odpadu)
Značková – Cílem je propagovat určitou značku, její výrobek nebo službu (konkrétní výroba)
Instituční – Cílem je tvorba pozitivního mínění v očích veřejnosti (pozitiva jaderné elektrárny)
Funkce reklamy
Přesvědčovací – snaží se přimět spotřebitele ke koupi služby/zboží
Připomínající – sdělení připomíná existenci oblíbeného výrobku
Informativní – informuje o existenci výrobku nebo slevě
Reklamní podněty: Vtip, nadsázka, děti, spokojenost, pohoda, zdraví, zábava,
tištěnáČasopisy, letáky, brožury
noviny – nejstarší reklama
Menší finanční N, zaujme širokou vrstvu populace pro starší generaci, nízká životnost, nezaujme Internet Bannery, search marketing, intextová, textová Vysoký trávený čas online, lépe cílit, lepší kontrola N (PPC/PPV) Možnost blokovat reklamy, nelze zasáhnout všechny věkové skupiny rozhlas Atraktivní, rychlé a dobré načasování zvukového spotu Šíření emocí, cílí na regiony, srozumitelnost, nízká cena omezený zásah, kulisa – nepozornost, oposlouchání TV5-30s spoty mezi pořady
Znělky jingle, sponzoring
Obraz i zvuk, šíření emocí, vtip, exkluzivita – důvěryhodnost Cena natáčení i odvysílání, lidé odcházejí/přepínají, omezené cílení teleshopping Forma prodeje produktů přesná cena – bonusy, slevy 15 minut, nátlak na zákazníky, placení za telefonování Product placement umístění produktu ve filmu/ seriálu/hrách/písni „skrytá“ Nenásilná, není otravná Vysoká cenaPodpora prodeje
= stimul, jehož cílem je zvýšit prodeje výrobku/služby
Krátkodobá (slevy) a dlouhodobé (věrnostní programy)
Cenová (sleva) a necenová (něco k nákupu)
Zákazníkovi je dán motiv k okamžitému nákupu
Omezený čas a prostor
Většina rozhodnutí probíhá v místě nákupu –> počet impulzivních nákupů se zvyšuje
Typy – podle zákazníků, na které to je mířené
Zprostředkovatele
Spotřebitele
Maloobchody
Výhody
Synergie = kombinace více médií
Rychlá zpětná vazba
Schopnost přidat na zajímavosti výrobku nebo služby
Další možnosti komunikace se zákazníkem