Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Komunikace a komunikační mix

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (46.02 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

29. KOMUNIKACE A KOMUNIKAČNÍ MIX

Propagace

  • Cílené oslovení kupujícího

  • Informuje, přesvědčuje a připomíná spotřebitelům dostupnost a vlastnosti produktu

  • Komunikace s kupujícím za účelem ovlivnění jeho nákupního chování a ovlivnění je koupi produktu nebo služby

  • K realizaci je potřeba komunikační mix

Komunikační mix

  • Reklama

  • Podpora prodeje

  • Osobní prodej

  • PR

  • Přímý prodej

Reklama

  • Placená neosobní forma komunikace

  • Cíl: je informovat spotřebitele a ovlivnit jeho nákupní chování

  • Jednosměnná komunikace

  • V reklamě lze použít vše, co neodporuje etickému chování nebo zákonu o regulaci reklamy

  • Zákon č. 40/1995 Sb. – zakázané typy reklam: klamavá a skrytá, nevyžádaná, podprahová

Druhy reklamy

Všeobecná – Cílem je zvýšení agregátní poptávky bez rozlišení značky (třídění odpadu)

Značková – Cílem je propagovat určitou značku, její výrobek nebo službu (konkrétní výroba)

Instituční – Cílem je tvorba pozitivního mínění v očích veřejnosti (pozitiva jaderné elektrárny)

Funkce reklamy

Přesvědčovací – snaží se přimět spotřebitele ke koupi služby/zboží

Připomínající – sdělení připomíná existenci oblíbeného výrobku

Informativní – informuje o existenci výrobku nebo slevě

Reklamní podněty: Vtip, nadsázka, děti, spokojenost, pohoda, zdraví, zábava,

tištěná

Časopisy, letáky, brožury

noviny – nejstarší reklama

Menší finanční N, zaujme širokou vrstvu populace pro starší generaci, nízká životnost, nezaujme Internet Bannery, search marketing, intextová, textová Vysoký trávený čas online, lépe cílit, lepší kontrola N (PPC/PPV) Možnost blokovat reklamy, nelze zasáhnout všechny věkové skupiny rozhlas Atraktivní, rychlé a dobré načasování zvukového spotu Šíření emocí, cílí na regiony, srozumitelnost, nízká cena omezený zásah, kulisa – nepozornost, oposlouchání TV

5-30s spoty mezi pořady

Znělky jingle, sponzoring

Obraz i zvuk, šíření emocí, vtip, exkluzivita – důvěryhodnost Cena natáčení i odvysílání, lidé odcházejí/přepínají, omezené cílení teleshopping Forma prodeje produktů přesná cena – bonusy, slevy 15 minut, nátlak na zákazníky, placení za telefonování Product placement umístění produktu ve filmu/ seriálu/hrách/písni „skrytá“ Nenásilná, není otravná Vysoká cena

Podpora prodeje

= stimul, jehož cílem je zvýšit prodeje výrobku/služby

  • Krátkodobá (slevy) a dlouhodobé (věrnostní programy)

  • Cenová (sleva) a necenová (něco k nákupu)

  • Zákazníkovi je dán motiv k okamžitému nákupu

  • Omezený čas a prostor

  • Většina rozhodnutí probíhá v místě nákupu –> počet impulzivních nákupů se zvyšuje

Typy – podle zákazníků, na které to je mířené

  • Zprostředkovatele

  • Spotřebitele

  • Maloobchody

Výhody

  • Synergie = kombinace více médií

  • Rychlá zpětná vazba

  • Schopnost přidat na zajímavosti výrobku nebo služby

  • Další možnosti komunikace se zákazníkem

Témata, do kterých materiál patří