Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Komunikace a komunikační mix

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (46.02 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Nevýhody

  • Krátkodobé výhody

  • Nevytváří dlouhodobou věrnost ke značce

  • Akční ceny –> zákazník si udělá zásobu –> přiláká nestálé zákazník

  • Efektivnost

  • Načasování

Cíle

  • Posilování loajality existujících zákazníků

  • Snížení zásob, pokud máme nový výrobek

  • Získání nových zákazníků

  • Posílení dalších komunikačních nástrojů

  • Zvýšení tržního podílu

Nástroje

  • Finanční pobídky

    • Snížení cen zboží, spořící karty

    • Kupony –> omezená platnost

  • Reklamní dárky

  • Drobné předměty

  • Připomínají firmu nebo značku

  • Vzorky

  • Umožňují vyzkoušet si výrobek

  • Soutěže

  • Motivují k častějším nebo větším nákupům

  • Ochutnávky

  • Možnost vyzkoušení potravin

  • Nové výrobky se zaváděcí cenou

Osobní prodej

  • Osobní prezentace –> budování vztahů se zákazníky

  • Prodej je jedna z nejstarších profesí

  • Při prodeji jsou potřeba odborné znalosti

  • Okamžitý kontakt se zákazníkem

Výhody

  • Schopnost dokončit prodej

  • Schopnost udržovat zákazníkovu pozornost

  • Zpětná vazba a dvousměrná komunikace

  • Prezentace pro zákazníkovo PPO

  • Schopnost rozvíjet vztahy

Klíčové aktivity prodejců

  • Prodej –> nabídka, prezentace, zvládání námitek

  • Spolupráce s ostatními –> úprava odesílání nabídky

  • Příjímání objednávek

  • Řešení problémů s dodávkami

  • Služby spojené s produktem

  • Konference, schůzky

  • Cestování

Vlastnosti prodejců

  • Dobré – poctivost, trpělivost, přizpůsobivost, schopnost řešit problémy

  • Špatné – neschopnost naslouchat, plýtvání časem zákazníka, pomlouvání konkurence

  • Nevhodné – nátlak, kouření v kanceláři, stěžování si, dávání najevo převahy, lhaní

Direct marketing – přímý prodej

= Nástroj, kde se využívá přímá a adresná komunikace vůči zákazníkům

  • Liší se od ostatních marketingových nástrojů tím, že se zaměřuje na oslovení pečlivě vybraných zákazníků

  • Firma je v přímém kontaktu se svými zákazníky nebo potencionální zákazníky

  • Kontakt bez mezičlánků

  • CÍL: přimět k nákupu, navštívit web, vyžádat si cenovou nabídku či informace (udělat zákazníkovi co nejpřesnější, personalizovanou nabídku, která bude vyhovovat jeho konkrétním potřebám a požadavkům)

  • Reklama je přesný opak

Využití

  • Kde známe zákazníka, známe jeho potřeby, dokážeme ho oslovit

  • Známe jeho adresu, mail, telefon, nebo je můžeme identifikovat na webu

  • Nejčastěji=banky, pojišťovny

Nástroje

  • Direct marketing→ zasílání osobního dopisu, je třeba znát jeho poštovní adresu

  • Email marketing

  • Telemarketing → oslovení pomocí telefonu, je třeba znát telefonní číslo

  • Osobní kampaň

  • Targeting na webu → oslovování konkrétních návštěvníků, nebo uživatelů nějakého webu

  • Objednávkový katalog → zásilkový katalog, ve kterém si zákazník vybere to své

Výhody

  • Okamžitá odezva klientů

  • Rychlost a pružnost

  • Vytvoření vlastní databáze

  • Cílení

Témata, do kterých materiál patří