Komunikace a komunikační mix
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Nevýhody
Krátkodobé výhody
Nevytváří dlouhodobou věrnost ke značce
Akční ceny –> zákazník si udělá zásobu –> přiláká nestálé zákazník
Efektivnost
Načasování
Cíle
Posilování loajality existujících zákazníků
Snížení zásob, pokud máme nový výrobek
Získání nových zákazníků
Posílení dalších komunikačních nástrojů
Zvýšení tržního podílu
Nástroje
Finanční pobídky
Snížení cen zboží, spořící karty
Kupony –> omezená platnost
Reklamní dárky
Drobné předměty
Připomínají firmu nebo značku
Vzorky
Umožňují vyzkoušet si výrobek
Soutěže
Motivují k častějším nebo větším nákupům
Ochutnávky
Možnost vyzkoušení potravin
Nové výrobky se zaváděcí cenou
Osobní prodej
Osobní prezentace –> budování vztahů se zákazníky
Prodej je jedna z nejstarších profesí
Při prodeji jsou potřeba odborné znalosti
Okamžitý kontakt se zákazníkem
Výhody
Schopnost dokončit prodej
Schopnost udržovat zákazníkovu pozornost
Zpětná vazba a dvousměrná komunikace
Prezentace pro zákazníkovo PPO
Schopnost rozvíjet vztahy
Klíčové aktivity prodejců
Prodej –> nabídka, prezentace, zvládání námitek
Spolupráce s ostatními –> úprava odesílání nabídky
Příjímání objednávek
Řešení problémů s dodávkami
Služby spojené s produktem
Konference, schůzky
Cestování
Vlastnosti prodejců
Dobré – poctivost, trpělivost, přizpůsobivost, schopnost řešit problémy
Špatné – neschopnost naslouchat, plýtvání časem zákazníka, pomlouvání konkurence
Nevhodné – nátlak, kouření v kanceláři, stěžování si, dávání najevo převahy, lhaní
Direct marketing – přímý prodej
= Nástroj, kde se využívá přímá a adresná komunikace vůči zákazníkům
Liší se od ostatních marketingových nástrojů tím, že se zaměřuje na oslovení pečlivě vybraných zákazníků
Firma je v přímém kontaktu se svými zákazníky nebo potencionální zákazníky
Kontakt bez mezičlánků
CÍL: přimět k nákupu, navštívit web, vyžádat si cenovou nabídku či informace (udělat zákazníkovi co nejpřesnější, personalizovanou nabídku, která bude vyhovovat jeho konkrétním potřebám a požadavkům)
Reklama je přesný opak
Využití
Kde známe zákazníka, známe jeho potřeby, dokážeme ho oslovit
Známe jeho adresu, mail, telefon, nebo je můžeme identifikovat na webu
Nejčastěji=banky, pojišťovny
Nástroje
Direct marketing→ zasílání osobního dopisu, je třeba znát jeho poštovní adresu
Email marketing
Telemarketing → oslovení pomocí telefonu, je třeba znát telefonní číslo
Osobní kampaň
Targeting na webu → oslovování konkrétních návštěvníků, nebo uživatelů nějakého webu
Objednávkový katalog → zásilkový katalog, ve kterém si zákazník vybere to své
Výhody
Okamžitá odezva klientů
Rychlost a pružnost
Vytvoření vlastní databáze
Cílení