Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Charakteristika obchodu a jeho instituce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

stáčení vína…)

a) traťový velkoobchod: typ velkoobchodní činnosti, při které se provádí rozvoz zboží bez

skladování

b) cash & carry:

-historický vývoj: v Evropě vznikají první skaldy v roce 1957 ( v Německu) - v souvislosti

se změnou struktury zákazníků ve prospěch drobných podnikatelů; v ČR

se C&C po roce 1991 - po malé privatizace a to v důsledku atomizace

(rozpad na malé části) trhu a časté platební neschopnosti podnikatelů

typické znaky: 1. výhradně velkoobchodní činnost

2. zákazníci - provozovatelé maloobchodu, společného stravování a služeb

3. široký sortiment zboží

4. samoobslužná forma prodeje

5. platba v hotovosti (cash)

6. odvoz zboží vlastní dopravou (carry)

výhody pro odběratele:

a) C&C nakupuje u výrobců velká množství za nízké ceny

b) velkoobchodní cena neobsahuje jinak vysoké náklady na rozvoz zboží

c) zákazníci nemusí držet vysoké zásoby; zboží lze denně dokupovat

d) zboží si lze prohlédnout

e) při vysoké obrátce zásob je zboží vždy čerstvé

f) C&C průběžně obohacuje sortiment

problémy C&C: poměrně úzká nabídka zboží

: nevhodné skladovací technologie

: nevhodný přístup pro dopravu a nedostatečné parkovací plochy

4. Maloobchod:

podnik nebo činnost zahrnující nákup z výroby nebo z velkoobchodu a prodej (bez úpravy konečnému spotřebiteli)

základní tendence maloobchodu: růst kapacit při zmenšování počtu jednotek

činnosti maloobchodu : vytváří vhodné seskupení zboží

: vytváří pohotovostní zásobu

: stanoví maloobchodní ceny

: poskytuje informace o zboží

5. Obchod ve výrobě:

a) prodej přes odbytový sklad do velkoobchodu

b) přímý prodej konečnému spotřebiteli - velké investiční celky, stroje nebo drobný

specializovaný sortiment

c) firemní prodejny - výpočetní technika

6. Obchod s řemeslnými výrobky:

obsahují vysoký podíl ruční práce

jsou originální a v současné době vzrůstá jejich obliba

prodej se realizuje v úzce specializovaných prodejnách

7. Obchod se zemědělskými výrobky:

buď se prodávají na lokálních trzích a nebo podnikům a družstvům pomocí zprostředkovatelů (výkupní organizace)

Témata, do kterých materiál patří