Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Cíle reklamy a reklamní styly

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Cíle reklamy a reklamní styly

Reklama

  • má být koncepční, plánovitá, což zajišťuje reklamní plán

  • reklamní plán vychází z cílů propagace, hlavně reklamy

  • obsahuje volbu reklamních médií, řeší tvorbu reklamního sdělení (jaké požadavky dát firmě, komu zadat) a obsahuje rozpočet na reklamu

Funkce reklamy

  1. informativní

  2. přesvědčovací

  3. připomínací

Cíle reklamy

  1. zvýšení prodeje

  2. tvorba silné značky

  3. posílení pozice na trhu a finančních pozic

  4. zlepšování jména, pověsti firmy

  5. motivace vlastních pracovníků

  6. rozšíření distribuce a zvýšení její efektivnosti

Tvorba rozpočtu

  • reklamní rozpočet bývá součástí celkového rozpočtu stimulačního mixu

  • podíl reklamy ovlivňuje celková výše rozpočtu, cíle firmy, předmět reklamy, ceny reklamním médiím

  • při tvorbě rozpočtu se používají nejčastěji dvě metody:

  1. na reklamu se vyčlení určitá částka a ta se podle stanovených kritérií rozdělí na jednotlivé projekty

  2. vykalkulují se potřeby peněz na konkrétní projekty a tyto částky se pak sečtou

  • mezi další metody patří sestavení rozpočtu procentem z prodeje

  • další metoda je srovnání s konkurencí

Tvorba reklamy

  • firma si může reklamní sdělení vyhotovit sama nebo zpracování zadá specializovaným agenturám

  • typ reklamního sdělení závisí na cílech, na tržním segmentu, na fázi procesu rozhodování kupujícího a na životním cyklu

  • sdělení může mít charakter uvádějící, informativní, přesvědčovací, připomínací

  • vlastnosti reklamního sdělení: reklama musí být v souladu s právními normami, zejména s ustanoveními s právními předpisy, účelnost, důvěryhodnost, poutavost, vkusnost

Reklamní styly

  • nálada a image

  • fantazie

  • běžný život

  • hudební styl

  • doporučující posudek

  • odborný posudek

  • vědecký posudek

  • symbol osobnosti

Témata, do kterých materiál patří