Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Formy stimulace podřízených pracovníků

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (23 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Formy stimulace

  1. reklama (placená inzerce, u spotřebního zboží jeden z nejrozšířenějších nástrojů využívající reklamní média – televize, rozhlas, tisk, exteriérová média, Internet, firma si může reklamní sdělení sama zpracovat nebo zadat specializované agentuře, efektivnost vyhodnocujeme podle objemu prodeje, pokud se zvýší, musí se zjistit, zda je to výsledkem reklamy)

  2. publicita (neplacená forma, podnik ji může ovlivnit pouze nepřímými prostředky, ovlivňuje ji sponzorství, důležité je předcházet záporné publicitě)

  3. podpora prodeje (předvádění zboží, ochutnávky, vystavení zboží, soutěže, cenové slevy, veletrhy, drobné dárky, prodeje na protiúčet)

  4. přímý marketing (podstatou je adresná komunikace mezi zákazníkem a prodávajícím, ale prostřednictvím médií)

  5. osobní prodej ( osobní nabídka zboží, je dražší než klasická forma obchodu, ale ušetří se za reklamu, možnost předvedení, vyzkoušení výrobku)

Stimulační mix

  • konkrétní kombinace použitých nástrojů stimulace

  • firma obvykle najednou používá více nástrojů

  • při správném použití se zvyšuje jejich účinnost

  • konkrétní podobu volby mixu ovlivňuje

druh zboží

životní cyklus

fáze procesu rozhodování

Druh zboží

  • u jednoduchých výrobků

  • když není potřeba mnoho informací se nejčastěji používá reklama a podpora prodeje

  • čím je výrobek složitější je potřeba více informací a používá se osobní prodej

Životní cyklus

  • viz životní cyklus

Fáze procesu rozhodování

  • v úvodních fázích je nejdůležitější reklama a publicita

  • v dalších fázích vzrůstá význam podpory prodeje, popř. osobního prodeje

Na trhu spotřebního zboží se nejvíce používá reklama, následuje podpora prodeje, osobní prodej, publicita.

Na trhu s kapitálovými statky – osobní prodej, podpora prodeje, reklama, publicita.

Témata, do kterých materiál patří