Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.28 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

MANAGEMENT

Definice managementu
  • Plánování, organizování, vedení a kontrola lidí v organizaci, provádění stanovených operací s cílem dosáhnout stanovených cílů

  • Umění dosáhnout toho, aby lidé udělali to, co je potřeba

Manažerská funkce

  • Systematické a cílevědomé provádění všech činností řídicích pracovníků k zajišťování cílů

  • Plánování, organizování, rozhodování, řízení a kontrola kolektivu

Ideální vlastnosti manažera
  1. Kladné

  • Klidný, vyrovnaný, komunikativní, přiměřeně náročný, čistý, slušně oblečený, aktivní, přirozeně autoritativní, sympatický

  1. Záporné

  • Lhostejný, agresivní, nekomunikativní, přehnaně náročný, nesympatický

Profil manažera

  • Úspěšný manažer musí důvěřovat svým podřízeným a delegovat jim pravomoci

  • Poskytovat představu budoucího rozvoje firmy a inspirovat zaměstnance

  • Musí velet autoritativně

  • Nesmí přehlížet riziko, ale počítat s ním

  • Vytváří sdílenou vizi

  • Přijímá změny

  • Efektivně komunikovat se všemi

Image manažera
  • Vzhled = upravenost

  • Řeč těla = držení těla

  • Vystupování = charisma, sebejistota, důvěra

  • Pověst = schopnost se prosadit, zkušenosti, kvalifikace

  • Styl komunikace = ústní a psaný projev, naslouchání, uvažování

Komunikace
  1. Neverbální = řeč těla, pohyby a držení těla, mimika, gesta

  2. Verbální = konverzace, jazyk

Základní kompetence
  • Aktivita

  • Sebevzdělávání

  • Chování v podniku i mimo něj

  • Odborné znalosti získané vzděláním se zkušenostmi

Vztah k podřízeným
  • Formální a neformální autorita

  • Komunikace s podřízenými

  • Kritika

  • Prezentace/předstupování před spolupracovníky

  • Vykání s použitím křestního jména = není potřeba souhlasu obou

  • Společensky významnější osoba navrhuje tykání společensky méně významné osobě

Manažerské funkce
  1. Rozhodování

  • Zásadní vliv na efektivnost fungování organizace

  • Rozhodovací proces = zvažování možných směrů vývoje, analýza variant

  • Aspekty rozhodování = rychlost a správnost

  • Možnost rozhodování = dobře a rychle, špatně a rychle, dobře a pomalu, špatně a pomalu

  • Prvky rozhodovacího procesu = každý proces je charakterizován určitými prvky - na ně náleží subjekt a objekt rozhodování

  • Subjekt rozhodování = ten, kdo rozhoduje

  • Objekt rozhodování = to, o čem se rozhoduje

  • Rozhodovací situace = za jistoty, v podmínkách rizika, za nejistoty

  • Cíle rozhodování = navazují na základní cíle organizace, musí být formulovány jednoznačně

  • Okolí subjektu rozhodování = prostředí, které ovlivněni rozhodování

Základní pojmy rozhodování
  • Deskriptivní teorie = popis, analýza a hodnocení již proběhlých rozhodovacích problémů

  • Normativní teorie = návod jak rozhodovací problémy řešit

  • Dobře strukturované problémy = jednodušší problémy řešené na nižších úrovních řízení

  • Špatně strukturované problémy = složité problémy řešené na vyšších úrovních řízení

  • Rozhodovací problém = problém s více než 1 variantou řešení

  • Postoj rozhodovatele = averze, sklon nebo neutrální postoj k riziku

Témata, do kterých materiál patří