Management
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Jednání - komunikace
S podřízenými
Nedávat všem stejnou odměnu
Říct každému, co dělá špatně
Netrestat před ostatními - důsledky adekvátní chování pracovníků
Podřízený si zaslouží úctu, upřímnost, čestné jednání a lidskost
S nadřízenými
Vyjednávání při řešení problémů a konfliktů, stížností
Projevují se mocenské vztahy
Asertivní a vstřícné jednání o optimálních podmínkách nebo kompromisu
Se zákazníky
Řešení stížností a případných konfliktů se zaměstnanci
Snaha o udržení důvěry
S médii a prostřednictvím médií
Média mohou rychle informovat veřejnost - masový dopad
Díky rychlosti informovanosti a dosahu jsou často média využívána jako informační a propagační prostředek
Při výběru se management řídí dosahem, účinností a mediální zvyklostí zákazníků
Rozdělení mediálních institucí a médií
Podle technologie = rozhlas, televize, tisk
Podle nosiče sdělení = tištěné - časopis, elektronické, obrazové - plakáty, nová - web, tisková - nejdůležitější, rozhlas a televize
Vztahy komunikace s médii
Prostředky a formy individuálního působení
Osobní rozhovor, telefonát, e-mail, dopis, webové stránky
Prostředky a formy skupinového působení
Tiskové informace, prohlášení, reprezentativní a společenské akce, sponzoring
Time management - časové hledisko managementu
Správa času
Kdo neřídí, je řízen
Čas si nemůžeme koupit ani půjčit
Ztráta času je nenahraditelná
Mnoho společností má problémy s řízením času a lidí
Obsah a cíle cvičení
Úspěch v životě nepřijde sám
Se znalostí time managementu dokážete rozpoznat nedostatek v řízení času, využít efektivně techniky, stanovovat své priority, eliminovat konzumenty času
Postup pro stanovování cílů
Vytvořit si vizi
Cíle si napsat
Velké cíle rozdělit na menší
Hovořit s ostatními o svých cílech
Jednat
Kontrola
Velmi důležitá funkce manažera
Proces sledování, rozbor, zjišťování odchylek mezi žádoucím stavem a skutečností
Úkolem je také najít negativní rysy chování subjektů a s pomocí sankcí dosáhnout nápravy
Funkce kontroly
Ekonomická
Výsledkem je objevení určitých rezerv, možností úspor
Sociální
Pokud jsou výsledky důsledně akceptovány a jsou z nich vedeny závěry, plní i tato funkce kontrolu
Psychologická
Vytváří pocit zodpovědnosti za vykonanou práci
Přispívá k pocitu sounáležitosti
Informační a poradenská
Kontrolní pracovníci mají větší přehled o tom, jak se to dělá jinde a jak lze činnost lépe uspořádat
Druhy kontroly
Čas = preventivní, průběžná a následná
Okolí = vnitřní, vnější
Místo = přímá, nepřímá
Doba trvání = nepřetržitá, pravidelná, nepravidelná
Funkce = kompletní - roční, dílčí - jednotlivá