Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.28 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Jednání - komunikace
  1. S podřízenými

  • Nedávat všem stejnou odměnu

  • Říct každému, co dělá špatně

  • Netrestat před ostatními - důsledky adekvátní chování pracovníků

  • Podřízený si zaslouží úctu, upřímnost, čestné jednání a lidskost

  1. S nadřízenými

  • Vyjednávání při řešení problémů a konfliktů, stížností

  • Projevují se mocenské vztahy

  • Asertivní a vstřícné jednání o optimálních podmínkách nebo kompromisu

  1. Se zákazníky

  • Řešení stížností a případných konfliktů se zaměstnanci

  • Snaha o udržení důvěry

  1. S médii a prostřednictvím médií

  • Média mohou rychle informovat veřejnost - masový dopad

  • Díky rychlosti informovanosti a dosahu jsou často média využívána jako informační a propagační prostředek

  • Při výběru se management řídí dosahem, účinností a mediální zvyklostí zákazníků

Rozdělení mediálních institucí a médií
  • Podle technologie = rozhlas, televize, tisk

  • Podle nosiče sdělení = tištěné - časopis, elektronické, obrazové - plakáty, nová - web, tisková - nejdůležitější, rozhlas a televize

Vztahy komunikace s médii
  1. Prostředky a formy individuálního působení

  • Osobní rozhovor, telefonát, e-mail, dopis, webové stránky

  1. Prostředky a formy skupinového působení

  • Tiskové informace, prohlášení, reprezentativní a společenské akce, sponzoring

Time management - časové hledisko managementu

  • Správa času

  • Kdo neřídí, je řízen

  • Čas si nemůžeme koupit ani půjčit

  • Ztráta času je nenahraditelná

  • Mnoho společností má problémy s řízením času a lidí

Obsah a cíle cvičení
  • Úspěch v životě nepřijde sám

  • Se znalostí time managementu dokážete rozpoznat nedostatek v řízení času, využít efektivně techniky, stanovovat své priority, eliminovat konzumenty času

Postup pro stanovování cílů
  • Vytvořit si vizi

  • Cíle si napsat

  • Velké cíle rozdělit na menší

  • Hovořit s ostatními o svých cílech

  • Jednat

Kontrola

  • Velmi důležitá funkce manažera

  • Proces sledování, rozbor, zjišťování odchylek mezi žádoucím stavem a skutečností

  • Úkolem je také najít negativní rysy chování subjektů a s pomocí sankcí dosáhnout nápravy

Funkce kontroly
  1. Ekonomická

  • Výsledkem je objevení určitých rezerv, možností úspor

  1. Sociální

  • Pokud jsou výsledky důsledně akceptovány a jsou z nich vedeny závěry, plní i tato funkce kontrolu

  1. Psychologická

  • Vytváří pocit zodpovědnosti za vykonanou práci

  • Přispívá k pocitu sounáležitosti

  1. Informační a poradenská

  • Kontrolní pracovníci mají větší přehled o tom, jak se to dělá jinde a jak lze činnost lépe uspořádat

Druhy kontroly
  • Čas = preventivní, průběžná a následná

  • Okolí = vnitřní, vnější

  • Místo = přímá, nepřímá

  • Doba trvání = nepřetržitá, pravidelná, nepravidelná

  • Funkce = kompletní - roční, dílčí - jednotlivá

Fáze kontroly

Témata, do kterých materiál patří