Kompenzační metoda rozhodování
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Pavel Marek V1A
Kompenzační metoda rozhodování
Zadání:
Kvalifikovaně poraďte rodičům žáka 9. ročníků základní školy s rozhodnutím o tom, kterou střední školu studovat po ukončení základní školy. Jako varianty vezměte v úvahu konkrétní střední školy a to: jedno gymnázium, 2 čtyřleté učební obory s maturitou a tři střední školy.
Kritéria:
Vhodnost studia podle zájmů žáka
Vhodnost studia podle vloh a schopností žáka
Hodnocení kvality vzdělávání na konkrétní střední škole dle veřejného mínění
Vzdálenost školy, časová náročnost na docházku nebo dojíždění
Hodnocení vybavení školy po personální a materiální stránce
Finanční náklady na dojíždění a ubytování
Finanční náklady na stravování, učebnice, pomůcky, akce školy apod.
Pravděpodobné možnosti uplatnění na trhu práce po absolvování školy
Možnost absolventa na pokračování ve studiu, resp. Možnosti dalšího rozvoje v daném oboru
Perspektivy uplatnění v rámci EU
Vybrané školy:
Gymnázium Týn nad Vltavou
SOU s maturitou Velké Opatovice, obor elektrikář
SOU s maturitou České Budějovice, obor prodavač, prodavačka
Střední zdravotnická škola Č. Budějovice, zubní technik
SPŠ a VOŠ Písek
Střední odborná škola elektrotechnická Hluboká nad Vltavou
Profil žáka:
Žák bydlí v Týně nad Vltavou, zajímá se o informační technologie, po studiu na střední škole by rád pokračoval na vysoké škole ve stejném nebo podobném oboru. Na základní škole prospíval s vyznamenáním. Do ČB by jezdil autobusem stejně jako na Hlubokou. V písku by byl ubytován na internátě a v případě studia na škole ve Velkých Opatovicích by bydlel u babičky
škola - kritérium jednotka M1 M2 M3 M4 M5 M6 K1 body 4 3 4 4 1 1 K2 body 4 3 4 4 1 1 K3 body 3 4 4 4 1 3 K4 hod./den 1 1 4 4 4 3 K5 body 3 3 4 3 1 2 K6 Kč/měsíc 0 0 1000 1200 1200 600 K7 Kč/měsíc 200 200 500 1500 1500 300 K8 body 4 3 4 4 1 2 K9 body 2 4 4 4 1 2 K10 body 4 3 4 3 1 2 27 26 35 35 15 18krok – vyloučit dominantní varianty
krok – vyloučit prakticky dominantní varianty
Na základě sečtených bodu kdy 1 bod je pro vynikající, 2 pro velmi dobré, 3 pro dobré a 4 pro vyhovující, jsem vyloučil varianty: M1, M2, M3 a M4
krok – eliminace ekvivalentního
Po vyloučení několika variant můžeme také vyloučit ty kritéria která jsou u obou variant stejná. Jedná se o kriteria: K1, K2
škola - kritérium jednotka M5 M6 K3 body 1 2 K4 hod./den 2 1 K5 body 1 2 K6 Kč/měsíc 2 1 K7 Kč/měsíc 2 1 K8 body 1 2 K9 body 1 2 K10 body 1 2Z této tabulky je patrné že nejlepší volbou bude varianta M5 což je SPŠ a VOŠ Písek, jelikož v 5 z 8 kritérií je lepší než varianta M6