Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Kompenzační metoda rozhodování

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (81.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Pavel Marek V1A

Kompenzační metoda rozhodování

Zadání:

Kvalifikovaně poraďte rodičům žáka 9. ročníků základní školy s rozhodnutím o tom, kterou střední školu studovat po ukončení základní školy. Jako varianty vezměte v úvahu konkrétní střední školy a to: jedno gymnázium, 2 čtyřleté učební obory s maturitou a tři střední školy.

Kritéria:

  1. Vhodnost studia podle zájmů žáka

  2. Vhodnost studia podle vloh a schopností žáka

  3. Hodnocení kvality vzdělávání na konkrétní střední škole dle veřejného mínění

  4. Vzdálenost školy, časová náročnost na docházku nebo dojíždění

  5. Hodnocení vybavení školy po personální a materiální stránce

  6. Finanční náklady na dojíždění a ubytování

  7. Finanční náklady na stravování, učebnice, pomůcky, akce školy apod.

  8. Pravděpodobné možnosti uplatnění na trhu práce po absolvování školy

  9. Možnost absolventa na pokračování ve studiu, resp. Možnosti dalšího rozvoje v daném oboru

  10. Perspektivy uplatnění v rámci EU

Vybrané školy:

  1. Gymnázium Týn nad Vltavou

  2. SOU s maturitou Velké Opatovice, obor elektrikář

  3. SOU s maturitou České Budějovice, obor prodavač, prodavačka

  4. Střední zdravotnická škola Č. Budějovice, zubní technik

  5. SPŠ a VOŠ Písek

  6. Střední odborná škola elektrotechnická Hluboká nad Vltavou

Profil žáka:

Žák bydlí v Týně nad Vltavou, zajímá se o informační technologie, po studiu na střední škole by rád pokračoval na vysoké škole ve stejném nebo podobném oboru. Na základní škole prospíval s vyznamenáním. Do ČB by jezdil autobusem stejně jako na Hlubokou. V písku by byl ubytován na internátě a v případě studia na škole ve Velkých Opatovicích by bydlel u babičky

škola - kritérium jednotka M1 M2 M3 M4 M5 M6 K1 body 4 3 4 4 1 1 K2 body 4 3 4 4 1 1 K3 body 3 4 4 4 1 3 K4 hod./den 1 1 4 4 4 3 K5 body 3 3 4 3 1 2 K6 Kč/měsíc 0 0 1000 1200 1200 600 K7 Kč/měsíc 200 200 500 1500 1500 300 K8 body 4 3 4 4 1 2 K9 body 2 4 4 4 1 2 K10 body 4 3 4 3 1 2 27 26 35 35 15 18
  1. krok – vyloučit dominantní varianty

  2. krok – vyloučit prakticky dominantní varianty

Na základě sečtených bodu kdy 1 bod je pro vynikající, 2 pro velmi dobré, 3 pro dobré a 4 pro vyhovující, jsem vyloučil varianty: M1, M2, M3 a M4

  1. krok – eliminace ekvivalentního

škola - kritérium jednotka M5 M6 K1 body 1 1 K2 body 1 1 K3 body 1 3 K4 hod./den 4 3 K5 body 1 2 K6 Kč/měsíc 1200 600 K7 Kč/měsíc 1500 300 K8 body 1 2 K9 body 1 2 K10 body 1 2

Po vyloučení několika variant můžeme také vyloučit ty kritéria která jsou u obou variant stejná. Jedná se o kriteria: K1, K2

škola - kritérium jednotka M5 M6 K3 body 1 2 K4 hod./den 2 1 K5 body 1 2 K6 Kč/měsíc 2 1 K7 Kč/měsíc 2 1 K8 body 1 2 K9 body 1 2 K10 body 1 2

Z této tabulky je patrné že nejlepší volbou bude varianta M5 což je SPŠ a VOŠ Písek, jelikož v 5 z 8 kritérií je lepší než varianta M6

Témata, do kterých materiál patří