Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Kritéria volby reklamních prostředků

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (27.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Kritéria volby reklamních prostředků

Výběr médií

  • pět hlavních reklamních prostředků

  • televize, rozhlas, tisk, exteriérová médie, Internet

  • podnik si obvykle vybírá z více prostředků, každé médium má své výhody a nevýhody

  • efektivnost výsledku ovlivňuje:

  1. selektivita (schopnost média zasáhnout určitou oblast nebo skupinu lidí)

  2. proniknutí reklamy (ovlivněné procento lidí z cílového trhu)

  3. pokrytí trhu (ovlivněné procento z celého trhu)

  4. pružnost média

  5. náklady

  6. úroveň média

  7. frekvence (jak často)

  8. účinek (podle funkcí, cílů reklamy)

Charakteristiky reklamních médií

  • televizní reklama je nejsledovanější, může být nejúčinnější, protože působí souběžně na více smyslů diváků

  • skladba programu a struktura vysílání umožňuje využívat segmentaci trhu

  • témata televizní reklamy mají být výrobky nejširší spotřeby

  • výhodou televizní reklamy je poutavost, možnost využít náladu, fantazii

  • může vyvolat pozornost diváka, zabezpečuje široké pokrytí trhu

  • nevýhodu je přepínání programu, snížená pozornost při přerušení programu, nebezpečí informačního zmatku, je nejdražší zejména v hlavních vysílacích časech (19-22 hod)

  • rozhlas – jedno z hlavních reklamních médií v 1. pol. 20. stol. i v 2. pol. po nástupu televize si udrželo postavení

  • uplatňují se malé soukromé stanice, v nich reklama nemá tak velký územní rozsah, což může být využito

  • je poměrně pružná, může být často opakována, může se aktualizovat, je levnější než TV reklama

  • nejdražší je v ranních hodinách a odpoledních pořadech

  • cena se vyvíjí podle sledovanosti pořadů

  • deníky jsou nejpružnější médium

  • nevýhodu: méně kvalitní papír, černobílé provedení, takže noviny jsou v hodné hlavně pro inzeráty, které poskytují hodně číselných informací, takové informace nemohou být přenášeny jiným médiem

  • časopisy mají větší periodicitu vydávání, zadávají se do tisku dlouho dopředu

  • více se využívají na reklamu vyžadující fantazii

  • reklama v tisku se může členit podle sezónnosti výrobků

  • exteriérová média

  • výhodou může být široká možnost rozšíření, poměrně snadno upoutávají pozornost – záleží na umístění

  • v případě komunikací nesmí být v rozporu s dopravními předpisy

  • text musí být stručný, srozumitelný, zapamatovatelný, záleží na obrazovém doplnění

  • Internet

  • nejmodernější, nejperspektivnější médium

  • předmět reklamy by měl odpovídat segmentu, který využívají

  • internetová reklama se dá spojit s prodejem zboží přes Internet

  • sdělení má mít výrazný, poutavý titulek

Časový rozvrh reklamy

  • obvykle je ve vazbě na charakter zboží

  • některé zboží se prodává poměrně stejně po celý rok

  • reklama je obvykle průběžná, nepřetržitá

  • u mnohých výrobků je v určitém období výrazný nárůst prodeje

  • takovému způsobu prodeje odpovídá pulsování časový rozvrh, kdy zboží je prodáváno a propagováno průběžně a to je zesíleno kampaněmi

Témata, do kterých materiál patří